به گزارش ایرنا، رییس مدرسه علوم دینی صدر الاسلام بندرخمیر نیز با اشاره به این که سادات جنوبی از خاندان بزرگواری هستند، گفت: شجره بزرگ سادات شیعه و اهل سنت جنوب و استان هرمزگان در کتاب بزرگ و جامعی جمع آوری شده است و هر کس نسب اجدادی خود را می داند.
سید عبدالجلیل قتالی افزود: گسترش نسل سادات بیشتر از طریق امام حسن (ع) و امام حسین (ع) که فرزندان حضرت زهرا (س) هستند، اتفاق افتاده است و تمام نسل این سادات در رسول الله خلاصه می شود.
وی بیان داشت: خداوند در قرآن کریم خطاب به پیامبر اکرم (ص) می فرمایند که بگو ای محمد(ص) اجر و پاداشی جز دوستی و محبت خویشاوندان و اهل بیت (ع) را نمی خواهم و این نشان دهنده برتری خاندان پیامبر است.
رییس مدرسه علوم دینی صدر الاسلام بندرخمیر با اشاره به این که در پیشگاه خدا همه انسان ها شبیه هم هستند و برتری افراد تنها بر اساس تقوا سنجیده می شود، اظهارداشت: در حدیثی آمده است که کل نسب ها و سبب های رسول اکرم (ص)، جز نسل و خاندان پیامبر اکرم (ص) در قیامت قطع می شود و نزد خداوند نسب خوب داشتن یک فضیلت است که تنها به پیامبر(ص) اعطا کرده است.
قتالی ابرازداشت: شفاعت یک مساله عمومی است ولی سیادت یک امر خصوصی برای خاندان پیامبراکرم (ص) است.
وی سادات را پیشقراولان مردم دانست و گفت: سادات همواره مورد تکریم و احترام عموم مردم هستند که نسبت به سایر مردم تکلیف و مسوولیت بیشتری دارند و باید مراقب اعمال و رفتار خود باشند.
رییس مدرسه علوم دینی صدر الاسلام بندرخمیر یادآورشد: ما سادات باید ضمن تعامل و شناخت بیشتر با یکدیگر، در راستای ایجاد اتحاد و انسجام مسلمانان نیز تلاش مضاعفی داشته باشیم.

**نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت هرمزگان نیز گفت: دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان مفتخر است که با همکاری مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نخستین همایش بزرگ سادات شیعه و اهل سنت را با عنوان نسل ماندگار با حضور نخبگان و فرهیختگان سادات برگزار می کند.
حجت الاسلام رضایی با تسلیت شهادت جمعی از سربازان سپاه اسلام که به دست گروهک تکفیری جیش الظلم در سیستان و بلوجستان به شهادت رسیدند، افزود: همه مفتخریم که خدمتگزار اهل بیت (ع) و سادات باشیم.
وی بیان داشت: پیامبر اکرم (ص) و قرآن کریم مهم ترین عامل اتحاد و انسجام مسلمانان هستند.
نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت هرمزگان اظهارداشت: همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند همچنان که وجود پیامبر اکرم (ص) قرآن و کعبه وسیله و محور وحدت بین مسلمانان است، اهل بیت (ع) نیز می توانند محوری برای اتحاد مسلمانان باشند و شما را به هم نزدیک کند.
در این همایش از تعدادی از شخصیت ها و نخبگان سادات شیعه و اهل سنت استان هرمزگان تجلیل شد.
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.