امین قصمی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این دستگاه اخیرا در بوستان الزهرا بندرعباس با هدف ایجاد منابع آبی جایگزین برای آبیاری فضای سبز شهری نصب شده است.
وی افزود: ظرفیت آب تولیدی این دستگاه 50 متر مکعب در شبانه روز است و تصفیه فاضلاب در آن به روش سیستم بیولوژیکی به روش لجن فعال و با استفاده از هوادهی عمقی (MBBR) انجام می‌شود.
وی بیان داشت: کاربرد این دستگاه شامل تصفیه انواع فاضلاب‌ های بهداشتی نظیر فاضلاب مجتمع‌ ها و ویلاهای مسکونی، ساختما ن‌های اداری، هتل‌ ها و مراکز اقامتی، رستوران ‌ها، کارخانه ها، کارگاه‌ ها و مجتمع‌های تفریحی است.
قصمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر با هماهنگی و همکاری شهرداری بندعباس تعداد پنج بوستان پرمصرف مشخص و مطالعه و امکان‌سنجی نصب دستگاه های تصفیه فاضلاب خام در این بوستان‌ها انجام شده که در صورت تامین اعتبار لازم نسبت به خرید و راه‌اندازی آنها اقدام می‌شود.
این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به تنش آبی موجود در شهر بندرعباس استفاده از پساب در آبیاری فضای سبز شهری در راستای کاهش مصرف آب از اهمیت بالایی برخوردار است.
قصمی اظهار داشت: در این راستا آبفای هرمزگان طی تفاهم نامه ای نسبت به واگذاری پساب به میزان ۲۰۰ لیتر بر ثانیه به شهرداری بندرعباس جهت آبیاری فضای سبز شهری اقدام کرده است.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.