هوشنگ ملایی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بیشترین بارندگی های ثبت شده در بهمن ماه مربوط به شهرستان حاجی آباد به میزان 55 و یک دهم میلیمتر و کمترین در جاسک به میزان یک و 2 دهم میلیمتر به ثبت رسیده است.
وی بیان داشت: در پی بارندگی های اخیر، آب ورودی به سد استقلال میناب 62 میلیون متر مکعب و سد شمیل و نیل حدود 47 میلیون متر مکعب بوده است.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان اظهار داشت: حجم فعلی مخزن سد استقلال میناب هم اکنون کمتر از 30 درصد بوده که 25 درصد آن مفید بوده و حجم مخزن سد شمیل و نیان نیز 60 درصد و حجم مفید آن 50 درصد است.
ملایی گفت: متوسط بارندگی در حوزه بالادست سد استقلال میناب 14 میلیمتر با حجم بارش 142 و 9 دهم و در حوزه بالادست سدهای شمیل و نیان نیز 64 و یک دهم میلیمتر با حجم بارش 107 و چهار دهم است.
وی ادامه داد: بارندگی بهمن ماه امسال در حوزه های شمال و شرق هرمزگان همچنین موجب آبگیری سدهای تغذیه مصنوعی و ذخیره استان و جاری شدن سیل در مجاری رودخانه ها و مسیل ها شده است.
اقصی نقاط استان هرمزگان طی روزهای 22 و 23 بهمن ماه شاهد بارش شدید باران بودند که این بارندگی موجب آبگیری سدهای بزرگ، سدهای آبخیزداری، آبگرفتگی معابر و همچنین در برخی مناطق طغیان رودخانه های فصلی و مسدود شدن مسیرهای اصلی و فرعی شده است.
همچنین در روزهای 14 و 15 بهمن ماه نیز شاهد بارندگی در هرمزگان بودیم که میزان شدت آن نسبت به بارندگی های چند روز گذشته کمتر بوده است.
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.