به گزارش ایرنا، حمید رضا محمد حسینی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بعد از حادثه دریایی سال 90 که در آن 17 نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند، هیچ گونه حادثه مرگبار دریایی در مرکز استان هرمزگان نداشته‌ ایم.
وی بیان داشت: هم اکنون هفت ایستگاه جستجو و نجات دریایی و بیش از 300 همیار ناجی در هرمزگان وجود دارد که این امر موجب شده، تا در حوزه جستجو و نجات دریایی در کشور پیشرو باشیم.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و بنادر شرق هرمزگان از شهروندان، ساحل ‌نشینان و دریانوردان خواست: هرگونه حادثه دریایی از جمله آلودگی‌ های نفتی و دود و غرق شدن شناورها را به سامانه 1550مرکز جستجو و نجات دریایی گزارش دهند.
محمد حسینی گفت: شماره 1550، پل ارتباطی شهروندان با مرکز جستجو و نجات دریایی است که برای برقراری تماس در شهرهای ساحلی بدون گرفتن پیش شماره، می ‌توانند با این مرکز ارتباط برقرار کرده و موارد را اعلام کنند.
وی بیان داشت: استاندارد سازی شناورهای مسافری، براساس قوانین ملی و بین‌ المللی صورت می ‌گیرد و علاوه بر آن، کارشناسان هر 2 ماه یکبار شناورهای ناوگان مسافری را بازدید می کنند.
این مسوول گفت: بنادر و دریانوردی شرق هرمزگان آمادگی دارد، برای قایقداران آموزش های همگانی برگزار کرده و گواهینامه‌ های لازم ارایه دهد.
وی، از ساحل نشینان شهر بندرعباس و شرق هرمزگان خواست تا با تشکیل تعاونی ‌ها، مقدمات استفاده از قایق ‌های خود جهت انجام فعالیت ‌های گردشگری، برای ایام تعطیلات نوروزی و سایر مقاطع زمانی که متقاضی وجود دارد، اقدام کنند.
محمد حسینی یادآورشد: تنها مرجع صادر کننده مجوز برای قایق ‌های تفریحی، سازمان بنادر و دریانوردی است و بررسی و صدور مجوزهای لازم توسط موسسه های رده بندی که تحت نظارت کارشناسان این اداره قرار دارند، صادر می‌ شود.
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.