علیرضا صفا ایسنی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فرمانداران، اداره های دولتی و نهادهای امدادی و خدماتی در حالت آماده باش قرار دارند.
وی ادامه داد: شهروندان و مسافران با توجه به هشدارهای داده شده از رفت و آمد در حاشیه مناطق آبگیر، رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنند.
وی اضافه کرد: همچنین مسافرانی که به جزایر سفر کرده اند بازگشت خود را زمان بندی کرده و بهتر است نسبت به بازگشت خود قبل از آغاز بارش اقدام کنند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان افزود: هفته گذشته بی توجه ای راننده خودرو به هشدارهای داده شده در خصوص بارندگی منجر به جان باختن یک نفر شد.
در هفته گذشته میناب شاهد 70 و هفت دهم میلی متر، قشم فرودگاهی با 39 میلی متر، رودان 35.4 میلی متر، بشاگرد 32.8 میلی متر، بندرلنگه 32.8 میلی متر، قشم دریایی 23.4میلی متر و حاجی آباد 21 میلی متر بودند.
همچنین کیش 17.1میلی متر، جاسک 16.6میلی متر، بوموسی 14.3 میلی متر، پارسیان 13.5 میلی متر، بستک 11.6میلی متر، لاوان 5 میلی متر، جزیره سیری 5 میلی متر، بندرعباس 2.9 میلی متر و بندرخمیر یک میلی متر باران باریده بود.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان هشدار داد: سامانه بارشی هفته آینده وارد استان می شود که با آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی همراه خواهد بود.
معصومه سی سی پور در گفت و گو با ایرنا افزود: سامانه بارشی جنوبی فعال از روز شنبه هفته آینده از غرب وارد هرمزگان می شود و سراسر استان را فرا می گیرد.
وی بیان داشت: اوج این بارندگی در روزهای یکشنبه ، دوشنبه و سه شنبه هفته آینده در مناطق شرقی و غربی استان پیش بینی شده است.
اداره کل هواشناسی هرمزگان با انتشار اخطاریه شماره سه اعلام کرد: پیرو اطلاعیه شماره 36 ، نقشه ها و مدل های هواشناسی نشان دهنده تقویت سامانه بارشی روی جنوب کشور و استان هرمزگان است که سبب ناپایداری های جوی و دریایی قابل ملاحظه ای در روزهای 22 و 23 بهمن در بیشتر نقاط استان خواهد شد.
بنابراین در بیشتر نقاط استان بارش های رگباری پیش بینی می شود که در مناطق شرقی وشمالی قابل ملاحظه تر خواهد شد.
شدت بارش ها از ظهردوشنبه تا پایان سه شنبه پیش بینی شده و از بعد از ظهر سه شنبه ضمن خروج موج بارشی از مناطق غربی هرمزگان، همچنان در مناطق شرقی و مرکزی بارش با شدت ادامه می یابد.
در مناطق مستعد به خصوص در شرق و شمال هرمزگان احتمال وقوع تگرگ، طغیان رودخانه های فصلی و سیلابی شدن مسیلها پیش بینی شده است.
دریا طی روزهای دوشنبه تا اواسط سه شنبه با وزش بادهای به نسبت شدید جنوب شرقی (بیش از 45 کیلومتر در ساعت) و از اواسط سه شنبه تا چهارشنبه با وزش بادهای شدید شمال غربی مواج و طوفانی خواهد شد.
توصیه می شود تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی انجام شود.
3219 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.