امیر یگانه روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا اظهار داشت: در طول 4 دهه انقلاب همچنین یک هزار و 55 ایستگاه تلفن همراه در استان هرمزگان نصب شده که بخش عمده‌ ای از آنها در روستاهاست.
وی ادامه داد: حدود یک میلیون و 400 هزار خط تلفن همراه اول در هرمزگان فعال است و این استان به طور مستمر شمار قابل توجهی از مشترکان سایر نقاط کشور را هم میزبانی می کند.
مدیر منطقه هرمزگان شرکت مخابرات ایران اظهار داشت: افزون بر 120 هزار مشترک اینترنت ADSL از خدمات این دو بخش بهره ‌مند هستند.
یگانه یاد آور شد: ظرفیت سازی لازم برای گسترش شبکه تلفن همراه تا 10 سال آینده بوسیله افزایش ظرفیت سوئیچ ها انجام شده است و با یک برنامه منسجم به دنبال افزایش خدمات به مردم مناطق روستایی و افزایش پوشش‌ها در این مناطق و جاده‌ها و سواحل استان برای افزایش رضایت مندی مردم هستیم.
«14 فوریه 1876 (دوشنبه , 25 بهمن 1254 هجری شمسی) گراهام بل تلفن اختراعی خود را به ثبت رساند و در سال 1877 (1255 هجری شمسی) ادیسون تلفن بل را تکمیل کرد که اساس تلفن امروزی محسوب می‌ شود و این وسیله 11 یا 12 سال پس از اختراع آن، به ایران وارد شد.
ناصرالدین شاه در یاد داشت‌های خود، در شرح وقایع جمادی الاخر سال 1302، به تلفنی اشاره می‌ کند که ره آورد سفر فرنگ معین الملک (سفیر ایران در عثمانی) بوده و از آن برای برقراری تماس از شمس ‌العماره تا باغ سپهسالار استفاده می شده که به نظر می رسد این نخستین تماس تلفنی در ایران بوده است.»
3219 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.