موسی دادی زاده سرخایی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا خاطرنشان کرد: با برنامه های در دست اقدام در جهت انسداد مبادی بی سوادی به زودی شاهد رسیدن این شاخص باسوادی هرمزگان به 100 درصد خواهیم بود.
وی بیان داشت: توسعه فضای آموزشی هرمزگان نیز از 2.4 درصد قبل از انقلاب به 5.7 بعد از انقلاب رسیده است که این مصداق عملی توجه به تحول در آموزش و پرورش است.
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان اظهارداشت: توسعه فضای آموزشی به تناسب رشد جمعیت نشان از توجه ویژه نظام اسلامی به گسترش علم در اقصی نقاط کشور ازجمله مناطق کمتر توسعه دارد.
دادی زاده سرخایی گفت: تعداد کل مدارس استان هرمزگان نیز در اوایل انقلاب 614 مورد بوده که هم اکنون با وجود رشد جمعیت، به سه هزار 585مدرسه با 16 هزار و 137کلاس درس در مقاطع مختلف تحصیلی رسیده است.
وی اضافه کرد: در این مدت چهل ساله پوشش تحصیلی در مقطع مهم و بنیادی تحصیلی درهرمزگان به 98.17، متوسطه اول این شاخص به 92.19 و در متوسطه دوم به 81.34 رسیده است.
مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان اظهارداشت: رشد شاخص ها و زیر ساخت های آموزشی در حالی به این عدد رسیده است که جمعیت دانش آموزی در سال 57 تنها 80 هزار نفر بود در حالی که هم اکنون بیش از 350 هزار دانش آموز در این مشغول تحصیل هستند.
وی همچنین با اشاره به توسعه نیروی انسانی و برخوردای همه مدارس استان هرمزگان از معلم گفت: تعداد معلمان مدارس نیز در چهاردهه گذشته از سه هزار و 800نفر به بیش از 24 هزار نفر ارتقاء یافته است و امروز در دورترین نقاط استان نیز کلاس درس وجود دارد و دانش آموزان از معلم برخوردارند.
دادی زاده سرخایی، ارتقای سرانه فضاهای ورزشی به 50 سانتیمتر را به عنوان یکی دیگر از شاخص های جهش آموزش و پرورش هرمزگان در مسیر توسعه دانست.
وی گفت: این شاخص در حالی به دست آمده است که مدارس هرمزگان در سال های قبل از انقلاب بدون کمترین امکانات ورزشی بوده اند.
مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان اضافه کرد: رشد جمعیت دانش آموزی بویژه دختران، قبولی دانش آموزان در مراکز آموزش عالی، درخشش دانش آموزان در رقابت های علمی و بین المللی و بسیاری از دستاوردهای دیگر نشان از اهتمام نظام جمهوری اسلامی به توسعه همه جانبه کشور دارد و امروز ایران با تکیه بر خودباوری جوانان خود، سربلند و مقتدر است.
دادی زاده سرخایی در پایان گفت: دستاوردهای انقلاب اسلامی در توسعه آموزش و پرورش هرمزگان افتخارآفرین بوده و ارتقای شاخص های آموزشی و پوشش تحصیلی بیانگر تحول علمی و تحقق عدالت آموزشی است.
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.