به گزارش ایرنا، در ابتدای این مراسم امام جمعه حاجی آباد اظهار داشت: شهادت از دست دادن نیست بلکه به دست آوردن جایگاه و بزرگی است که رستگاری را به دنبال دارد.
حجت الاسلام ابراهیم شریفی بیان داشت: شهدا به این مجلس ها نیازی ندارند این ما هستیم که نیازمند بازگویی خاطرات، یاد و دعای آنهاییم.
وی از شهید عبدالحمید سالاری نخستین شهید مدافع حرم استان هرمزگان از شهرستان حاجی آباد به عنوان فردی شجاع و باشهامت یاد کرد که زمان شناس بود و امروز داستان شهامت و فداکاریش قصه مادران و کودکان این شهرستان شده است.
امام جمعه حاجی آباد همچنین به جایگاه شهدای علمی و هسته ای کشور اشاره و عنوان کرد: شهیدانی چون علیمحمدی باعث عزت و سربلندی نظام جمهوری اسلامی ایران شدند.

**ولایتمداری عمل به سیره شهداست
یکی از جانبازان مدافع حرم کشور نیز در ادامه این مراسم به اهمیت و تقویت ابعاد مختلف فضای سخت افزاری و نرم افزاری به ویژه حوزه فرهنگی اشاره کرد.
حجت الاسلام اسماعیل کاظمی اظهار داشت: برخی در کشور اهمیت حوزه نرم افزاری و فضای فرهنگی را جدی نمی گیرند درحالی که این فضا به قدری مهم است که رهبر فرزانه انقلاب می گونید اگر دغدغه رهبری نبود خودم فرماندهی سپاه فضای مجازی را برعهده می گرفتم.
وی در این رابطه به وجود شبکه های نفاق و نفوذ اشاره کرد و ابراز داشت: رهبر انقلاب نسبت به این مساله هشدار می دهد اما برخی نسبت به آین مساله بی توجه هستند.
این مدرس حوزه و دانشگاه ادامه داد: این مساله شبکه های نفاق و نفوذ آنقدر مهم است که در زمان پیامبر اکرم (ص) دشمنان اسلام تا کشتن وی در بستر خواب پیش رفتند اما امام علی(ع) فتنه دشمنانش را ناکام گذاشت.
حجت الاسلام کاظمی یاد آور شد: همان ابزاری که پیامبراکرم توانست با آن بر دشمنان پیروز شود، حضرت امام خمینی(ره) با همان ابزار حکومت پهلوی و ظلم و فسادهایش را کنار زد.
وی اضافه کرد: در هشت سال دوران انقلاب اسلامی نیز نظام جمهوری اسلامی توانست در مقابل 38 کشور با ایستادگی مردم و ایثار و شجاعت رزمندگان ایستادگی کرده و پیروز جنگ تحمیلی شویم.
این جانباز مدافع حرم ادامه داد: در هشت سال جنگ هزینه های متعددی را پرداخت کردیم اما اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی ایران بعد از 40 سال پیروزی امروز به عنوان یکی از محورهای مهم در مدیریت چالش های دنیا محسوب می شود.
کاظمی ابراز داشت: متاسفانه در کشور برخی با بهانه های واهی با نمادهای جهاد و شهادت مخالفت می کنند و یکی از نمونه های آن حذف داستان شهادت حسین فهمیده از کتاب های درسی دانش آموزان است.
وی بیان کرد: خانواده ها جگرگوشه هایشان را به جنگ نفرستادند که امروز برخی خون به دلشان کنند و با مقدسات مردم بازی کنند.
وی تصریح کرد: خون نداده ایم که برخی دم از شهدا بزنند اما عمل به سیره شهدا که همان ولایتمداری است را کنار بگذارند.
کاظمی افزود: در بزنگاه با شبکه های نفاق اگر خواص در بزنگاه به وظایف خود عمل نکنند، کار سخت می شود و سقیفه ها و فاطمیه ها تکرار می شود درحالی که باید در عرصه های مختلف از رفتار و سیره شهدا درس بگیریم و پای ولایت بمانیم.
وی خاطرنشان کرد: از تاریخ گذشتگان خود عبرت بگیریم و این انقلاب را به عنوان ودیعه الهی به دست صاحب اصلی آن امام زمان(عج) بسپاریم.

**جوانان ناامید نشوید، راه شهدا سختی دارد
علیرضا دلبریان از راویان دفاع مقدس خراسان رضوی نیز ضمن بیان خاطره ای از دوران دفاع مقدس، افزود: اگر حرمت شهدا شکسته شود، هیچ خاکریزی برای دفاع از خود نداریم.
وی از شهدای هسته ای به عنوان خار چشم دشمنان انقلاب اسلامی نام برد که باید مسیرشان را جوانان این کشور ادامه دهند.
دلبریان خطاب به جوانان افزود: ناامید نشوید زیرا دنبال کردن راه شهدا مظلومیت و سختی دارد وهرکس طالب شهدا و رستگاری است باید بتواند سختی را نیز تحمل کند.
به گزارش ایرنا، مراسم یادواره شهدای مدافع حرم و دفاع مقدس در حاجی آباد و با سخنرانی همسر شهید علیمحمدی شهید هسته ای کشور و مداحی محتبی عابدینی و تجلیل از خانواده شهید سالاری نخستین شهید مدافع حرم و جمعی از خانواده های شهدا پایان یافت.
این آیین که با اجرای شعرخوانی محمد دهقانی شاعر اهل بیت(ع) همراه بود، به میزبانی بنیاد شهید و امورایثارگران حاجی آباد و دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.
شهرستان حاجی آباد در 170کیلومتری شمال استان هرمزگان 110 شهید دارد.
9887 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.