به گزارش ایرنا، رییس حوزه هنری هرمزگان روز دوشنبه در آیین رونمایی از این کتاب گفت: یکی از رسالت های حوزه هنری، زنده نگه داشتن فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی و حفظ و پاسداشت فرهنگ بومی استان است.
انوشیروان پیش دار افزود: با وجود مشکلاتی که در زمینه امکانات و فضای فرهنگی مطلوب با آن دست به گریبان هستیم اما همواره تلاش شده تا هنرمندان حوزه هنری هرمزگان در زمینه تولید آثار هنری متعهد و نمایش جلوه های فرهنگی استان پیشگام باشند.
وی ضمن گلایه از برخی دستگاه های فرهنگی هرمزگان و قدردانی از اداره کل امور کتابخانه ها و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اظهارداشت: در آینده ای نزدیک، با امضای تفاهم نامه ای، شاهد همکاری های نزدیک حوزه هنری استان با امور کتابخانه ها و کانون پرورش فکری کودکان خواهیم بود.
معاون فرهنگی حوزه هنری هرمزگان نیز در این آیین گفت: کتاب نوشخندهای تمثیل شامل 47 ضرب المثل بومی این استان است که در مدت 2 سال به همت واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری چاپ و منتشر شده است.
ایمان خواجویی افزود: این کتاب توسط هنرمندانی چون مطهره پلاسی زاده، عارفه دهقانی سرگزی، بابک اسماعیلی، پگاه امیری، فاطمه رستم زاده، هانیه سلیمانی احمدی، مهری لشکری، نسترن محسنی، میترا نوریان و نسرین عرب سیار به تصویر کشیده شده و مقدمه آن نیز به قلم استاد علی رضایی محقق و پژوهشگر هرمزگانی نوشته شده است.
وی یاد آورشد: کتاب نوش خندهای تمثیل روایت 10 هنرمند تصویرساز از ضرب المثل های بومی مردم هرمزگان است که در بین هر کدام از این ضرب المثل ها، حکایت و داستانی پندآموز نیز نهفته است.
مدیرکل اداره کتابخانه های عمومی هرمزگان نیز در این آیین با جذاب خواندن این اتفاق مهم و ارزشمند فرهنگی گفت: محتوای کتاب نوش خندهای تمثیل برای همه گروه های سنی مناسب است که این اداره کل آمادگی خرید 70 جلد از این کتاب را دارد.
حجت الاسلام محمد ذاکری بیان داشت: اداره کتابخانه های عمومی هرمزگان با حمایت و خرید کتاب «نوش خندهای تمثیل»، آن را در اختیار کتابخانه های استان قرار می دهد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز با قدردانی از تصویرگران این کتاب بیان داشت: باعث خوشحالی است که بخش عمده ای از تصویرگران این کتاب از زنان هنرمند استان هستند.
ناهید سلیمانی تاکید کرد: با تعامل فرهنگی که بین حوزه هنری و کانون پرورش فکری وجود دارد، آثار ارزشمند و فاخری را می توان در حوزه کودکان و نوجوانان تولید کرد.
در این آیین همچنین از 10 تصویرگر کتاب نوش خندهای تمثیل با اهدای لوح سپاس، قدردانی شد.
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.