به گزارش ایرنا، پروین فرشچی عصر یکشنبه در نشستی خبری در بندرعباس اظهار داشت: در خصوص اجرای این طرح ملی و نصب این پرچم ها تفاهم نامه ای میان وزارت کشور، سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت بهداشت منعقد شده است.
وی با تاکید بر تلاش هر چه بیشتر در اجرای این طرح مهم، افزود: همه ما باید به منظور ایجاد فضای امن برای جذب سرمایه گذاران و سالم سازی سواحل در راستای تضمین سلامت عموم مردم ، مسافران و گردشگران اهتمام ویژه داشته باشیم.
فرشچی در خصوص وضعیت سلامت سواحل در بندرعباس، گفت: در برخی نقاط ساحلی بندرعباس نمی‌توانیم پرچم آبی را که نماد عاری از آلودگی است، نصب کنیم.
وی در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به دلایل شکوفایی جلبکی در برخی مناطق ساحلی ، بیان داشت: پساب فاضلاب، آب شیرین کن ها و صنایع از جمله عوامل و دلایل آلودگی دریا هستند.
فرشچی با تاکید بر رعایت استانداردهای زیست محیطی در اجرای سایت های پرورش میگو، گفت: این سایت ها در صورت رعایت نکردن استانداردها باید پلمپ شوند.
معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت از محیط زیست کشور با انتقاد از صید ترال کف در دریا گفت: به شیلات این موضوع را تذکر داده‌ایم که صید ترال کف در دنیا منسوخ شده است.
فرشچی با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده در جهت ایجاد گارد ساحلی در کشور، گفت: قرار است با همکاری سازمان محیط زیست، بنادر و دریانوردی، شیلات، نیروی دریایی ارتش و سپاه و مرزبانی ، گارد ساحلی ایجاد شود.
وی با تاکید بر لزوم ایجاد گارد ساحلی گفت: بعد از ایجاد گارد، محیط بانان استان های ساحلی که دوره های آموزش مسایل دریایی را گذرانده اند، جزو گارد ساحلی خواهند شد.
معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست کشور خاطرنشان کرد: استان هرمزگان، استان پایلوت برای ایجاد گارد ساحلی است.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.