به گزارش ایرنا، سرهنگ علی علی نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همه اقشار مردم به خصوص جوانان کشور در نظام جمهوری اسلامی با رسیدن به خود باوری و تلاش توانسته اند به موفقیت های بسیاری دست پیدا کنند.
وی با اشاره به چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: امروزه شاهد خلاقیت های جوانان در زمینه های علمی، فرهنگی، اجتماعی و نظامی هستیم که توانسته اند با هوشیاری مقابل توطئه های دشمنان انقلاب ایستادگی و همه نقشه های آنان را سرکوب کنند.

** انقلاب همیشه با تحریم ها روبرو بوده است
این پاسدار دوران هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: دشمنان از سال 57 تا کنون نظام جمهوری اسلامی را مورد تحریم های متعدد قرار داده اند و تحریم های اخیر تازگی ندارد زیرا مردم انقلابی با دفاع از میهن و تلاش در جهت پیشرفت ها نخواهند گذاشت دشمنان نظام پیروز شوند.
سرهنگ علی نژاد درادامه سخنانش رمز پیروزی انقلاب اسلامی را اتحاد مردم دانست وعنوان کرد: دشمنان با ترور شخصیت ها، راه اندازی جنگ 8 ساله ایران وعراق، تحریم های اقتصادی، راه اندازی گروه های تروریستی، ایجاد توطئه هایی برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی و فتنه های داخلی قصد داشتند حکومت اسلامی را از پای درآورند تا به چهل سالگی نرسد اما با شکست سنگینی مواجه شدند.

** مشارکت مردم مهم ترین دستاورد انقلاب اسلامی
وی به برخی از دستاوردهای انقلاب اشاره کرد و افزود: تبدیل نظام سلطه به نظام مردم سالاری، برگزاری انتخابات مردمی، وابستگی نداشتن در حوزه های فرهنگی وعلمی و سیاسی و اقتصادی، استقلال ساخت تجهیزات نظامی، افزایش سطح زندگی مردم، موفقیت های جوانان در ساخت انرژی هسته ای، کسب استقلال و آزادی، امنیت پایدار، بهبود زیرساخت های عمرانی و افزایش فعالیت های نفتی و گازی در منطقه از جمله این دستاوردها به شمار می رود.
جانشین فرمانده سپاه امام سجاد (ع) به دیگر فعالیت های عمرانی در روستاها بعد از انقلاب اسلامی اشاره کرد و تصریح کرد: افزایش راه روستایی به یک میلیون و 208 هزار کیلومتر، گاز رسانی به 19 هزار روستا، برق رسانی به 54 هزار روستا، آب رسانی به 32 هزار روستا، احداث شبکه مخابراتی در 10 هزار و 429 روستا و احداث خانه بهداشت 17 هزار روستا نمونه دیگری از دستاوردهای انقلاب است.

** جایگاه و حضور فعال بانوان بعد از انقلاب
سردار علی نژاد حضور بانوان را در تمام عرصه های جامعه از دیگر دستاوردهای بسیار مهم انقلاب عنوان کرد و گفت: امروزه 7 هزار نفر استاد دانشگاهی خانم وجود دارد که 2 هزار و 700 نفر در حوزه های علمیه تدریس می کنند و 80 هزار طلبه خواهر نیز مشغول به تحصیل هستند.
وی وجود 4 میلیون دانشجو را نشانه رشد علمی در کشور دانست و خاطر نشان کرد: طبق نظرسنجی های غربی ها، امروزه پیشرفت علم در ایران 11 برابر دنیاست و نرخ بی سوادی 400 برابر افزایش پیدا کرده است.

** وابستگی نداشتن نظامی به غربی ها بعد از انقلاب اسلامی
جانشین فرمانده سپاه امام سجاد (ع) ضمن اشاره به ساخت 100 درصد تجهیزات نظامی در داخل کشور عنوان کرد: در دوران قبل از انقلاب 100 درصد به کشورهای دیگر وابسته بودیم در صورتی که اکنون با تکیه بر توانمندی های خود، هفتمین کشور قدرتمند دنیا و چهارمین کشور به لحاظ قدرت موشکی هستیم.
سرهنگ علی نژاد استقبال و نقش آفرینی جوانان را در دفاع از میهن اسلامی و جبهه مقاومت ستودنی دانست و افزود: جوانان انقلاب اسلامی در دفاع از کشور حتی در پشت مرزها خیمه زده اند به گونه ای که ترس رژیم صهیونیستی و دشمنان انقلاب را فرا گرفته است.
وی اظهار داشت: سپاه پاسداران و بسیج رکن های اصلی پیروزی انقلاب اسلامی هستند به گونه ای که امروز در دورترین روستاها پایگاه ایجاد کرده است و مردم را در فعالیت های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و امداد رسانی همراهی می کند.
وی تامین امنیت در خارج از مرزهای کشور را از ویژگی های قدرت در منطقه دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران توانسته است امنیت پایداری در داخل و خارج از مرزها ایجاد کند به طور مثال حدود 20 میلیون زائر از کشور ایران به عراق سفر می کنند که امنیت آن ها توسط نیروهای انقلابی تامین می شود.

** بسیج، پیشگام در خدمت رسانی به مردم
سرهنگ علی نژاد در ادامه گفت و گو با خبرنگار ایرنا خاطر نشان کرد: ایجاد قرارگاه های محرومیت زدایی، ساخت مسجد و خانه عالم در روستاها، حمایت ازخانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی، آب رسانی و برق رسانی، اجرای طرح همگام با کشاورز، راه اندازی نهادهای انقلابی مانند بسیج، جهاد سازندگی، بنیاد شهید و بنیاد مستضعفان برخی از فعالیت های بسیج به مردم است.
وی یاد آور شد: بسیج از زمان تشکیل همواره به دنبال خدمت رسانی به مردم و پشتیبانی همه جانبه از نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و وظایف خود را در تمامی زمینه های سازندگی انجام داده است.
وی خدمت رسانی به مردم و محرومیت زدایی را از افتخارات بسیج عنوان کرد و افزود: امروزه بسیج در قالب گروه های مختلف جهادی برای خدمت رسانی به مردم در مناطق محروم پیشگام است.

** نقش تاثیرگذار فضای مجازی در مقابله با جنگ نرم
جانشین فرمانده سپاه امام سجاد (ع) با اشاره به تاثیرات فضای مجازی در مقابله با جنگ نرم دشمنان گفت: دشمنان همواره با شیوه های متفاوت در فضای مجازی به دنبال هدف های پلیدشان در کشور ایران هستند که جوانان باید با هوشیاری و پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب توطئه های آن ها را خنثی کنند.
سرهنگ علی نژاد بیان داشت: باید مردم از نظر فرهنگی غنی باشند تا دشمنان نتوانند با ایجاد تهاجم های فرهنگی به افکار مردم به خصوص جوانان لطمه ای وارد کنند و رسانه های و فضای مجازی در این راستا نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند.
این مقام مسوول تصریح کرد: همه مردم باید جنگ سایبری را جدی بگیرند و مراقبت های لازم را انجام دهند زیرا دشمن فضای مجازی را به میدان جنگ تبدیل کرده است.
وی به اولویت قرار دادن فضای مجازی از سوی فعالان فرهنگی جامعه اشاره کرد و افزود: نهادهایی که در حوزه فرهنگی فعالیت دارند باید با ایجاد سایت های مفید نیازهای کاربران را تامین کنند.
علی نژاد گفت: جزو 5 ارتش قوی جهان در حوزه سایبری و 8 کشور فضایی دنیا از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود.
9944 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.