به گزارش ایرنا، شهید یعقوب ابراهیم نژاد یادگار ابراهیم و سکینه چهارم مهرما سال 42 در روستای بمانی شهرستان میناب به دنیا آمد.وی تحصیلات خود را تا مقطع دیپلم ادامه داد.
شهید یعقوب ابراهیم نژاد یکی از جوانان غیوری بود که با شنیدن حمله ناجوانمردانه رژیم بعثی عراق به خرمشهر راهی جبهه های جنگ شد و یکی از جمله شهیدانی بود که در بمباران هوایی در 24 بهمن سال 64 در محل سکوی نفتی اسکله الامیه عراق به شهادت رسید.
مزار این شهید در گلزار شهدای شهرستان رودان است.
شهید یعقوب ابراهیم نژاد که 11 روز قبل از شهادتش اقدام به نوشتن وصیت نامه کرده بود، در ابتدای وصیت نامه اش آورده است: خداوندا شهادت در راه خودت را نصیب من بگردان که بهترین و شیرین ترین مرگ هاست.
وی درهمین بخش ادامه داده است: بر جنازه ام یک جلد قرآن مجید بگذارید و در آن عکس کوچک من و امام عزیزم تا بدانند که این شهید پیرو قرآن و امام بوده است، دست هایم را از تابوت بیرون بیاورید تا مردم بدانند که چیزی با همراه نبرده ام چشمانم را باز کنید تا کوردلان بدانند که این راه را با دید باز انتخاب کرده ام نه کوردلانه.
شهید ابراهیم نژاد اضافه کرده است: برادرها و خواهرها و برادرزاده هایم را به راه خوب و صحیح راهنمایی کنید و آن ها را با کلاس های دینی آشنا کنید.
وی در بخش دیگری از وصیت نامه اش فقر فرهنگی را ناشی از بی حجابی دانسته و افزوده است: یک فرد بی حجاب نه تنها درددی را دوا نمی کند بلکه عده ای از افراد فعال جامعه را نیز منحرف می کند.
این شهید دوران دفاع مقدس در بخش دیگری به دوستانش وصیت کرده است که هرگز راهی جز راه امام خمینی(ره) انتخاب نکنند، نمازو روزه خود را مرتب انجام داده و دستورات اسلام را مو به مو اجرا کنند.
9887 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.