به گزارش ایرنا، ابراهیم جعفری تختی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به دو دهه خشکسالی در استان افزود: این طرح ها با هزینه افزون بر 230 میلیارد ریال به اتمام رسید.
وی بیان داشت: امسال در مجموع 200 میلیون دلاراعتبار برای اجرای طرح‌های آبخیزداری کشور در نظر گرفته شده که تاکنون 65 درصد آن به استان ها ابلاغ شده است.
جعفری تختی خاطرنشان کرد: توزیع این اعتبارات بر اساس شاخص هایی مانند وقوع سیل و خسارات ناشی از خشکسالی، دشت های بحرانی، کترل فرسایش خاک و جمعیتی که نیاز به منابع آب دارند اختصاص می یابد.
وی ابراز داشت: این طرح ها درشهرهای بندرعباس ، حاجی آباد ، میناب ، رودان ، قشم ، بشاگرد ، بندرخمیر ، بستک و بندرلنگه اجرا شده است که در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب به بهره برداری می رسد.
این مقام مسوول هدف از اجرای طرح های آبخیزداری را، کمک به پایداری مشاغل ، جلوگیری از مهاجرت مردم به شهر و توسعه و رونق کشاورزی دانست و اظهار داشت: با اجرای طرح های آبخیزداری 24 میلیون مترمکعب آب در سازه ها ذخیره می شود.
وی در ادامه گفت: هرمزگان به لحاظ شرایط اقلیمی خاص دارای منابع آبی محدود می باشد که بر این اساس اجرای گسترده طرح های آبخیزداری در استان لازم و ضروری است.
9944 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.