به گزارش ایرنا، امید ذاکری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح های عملیات آبخیزداری در حوزه های کندران، گوده 1 و2، کهورستان،هماگ و تلگردو، گود مغان- گلچین، پوراحمدی- جائر، باغک زیرحوزه، هشتبندی و بادکش هشتبندی، باد افشان برزرد، زهبارک شهرستان بشاگرد، جگین گابریک با مشارکت مردمی، جگین گابریک، خالصی است.
وی بیان داشت: همچنین طرح های آبخیزداری روستاهای سغ، سد سنگی ملاتی اهون، تنب جکی تکمیل و تاسیسات حفاظتی روستای بوستانو بازسازی شده و دهه فجر امسال مورد بهره برداری قرار می گیرد.
این مقام مسوول با اشاره به احداث سد سنگی و ملاتی طیفکان خاطر نشان کرد: آبخیزداری، کنترل و پیشگیری از سیل در حوزه های کوه سیاهو، آبخیز وائن، گردکان، باغ چنار، همزانگ و کرتان، کندران و صلخ از دیگر طرح های قابل افتتاح می باشد.
وی با اشاره به دو دهه خشکسالی در هرمزگان ابراز داشت: این استان به لحاظ شرایط اقلیمی خاص دارای منابع آبی محدود می باشد که بر این اساس اجرای گسترده طرح های آبخیزداری ضروری است.
ذاکری اظهار داشت: هدف از اجرای طرح های آبخیزداری، کمک به پایداری مشاغل، جلوگیری از مهاجرت مردم به شهر و توسعه و رونق کشاورزی است.
هرمزگان حدود 71 هزار کیلومتر مربع وسعت دارد که در بیشتر ماه های سال خشک و کم باران است و بارندگی ها به صورت سیلابی در ماه های زمستان اتفاق می افتد که حجم بزرگی از رواناب ها به خلیج فارس و دریای عمان تخلیه می شود.
9944 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.