به گزارش ایرنا، رضا مدرس روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: مرحله اول طرح تامین آب شرب بندرعباس توسط آب شیرین کن اجرایی شده که تا پایان تیرماه سال آینده تکمیل و وارد مدار می شود.
وی با اشاره به طرح تصفیه پساب بندرعباس خاطرنشان کرد: این طرح تا کنون پیشرفت خوبی داشته و پساب فعلی نسبت به اعلام آلودگی محیط زیست در سال های گذشته 75 درصد بهبود یافته است.
این مقام مسوول بیان داشت: پساب بندرعباس در حال حاضر ثروتی برای این شهر محسوب می شود که به منظور استفاده بهینه از آن، طی قراردادی به شهرداری و صنایع غرب بندرعباس واگذار شد.
مدرس خواستار پیگیری جدی رفع مشکل آب روستاهای استان شد و گفت: با توجه به خشکسالی چند سال اخیر در مناطق جنوبی کشور، باید مشکلات روستاهایی که بیشترین فشار ناشی از کم آبی را تحمل می کنند هر چه سریع تر رفع شود.
وی یاد آور شد: در نشست های کارگروه آب و کشاورزی استان، راهکارهای مناسب پیشگیری از کمبود آب شرب بررسی و مجوز پروانه 168 حلقه چاه صادر شده است.
هرمزگان یک هزار و 715 روستا دارد که از این تعداد یک هزار و 282 روستا دارای شبکه و تأسیسات آب رسانی هستند و خشکسالی‌های بلند مدت در این استان باعث خشک شدن 25 حلقه چاه، کاهش آبدهی 135حلقه چاه و تغییر کیفیت 183 حلقه چاه شده است.
9944 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.