به گزارش ایرنا فرهاد دژپسند شامگاه جمعه در کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید در بندرعباس افزود: اگر در یک مورد قانون را نادیده بگیریم این موضوع فراگیر شده و دیگر قابل جلوگیری نیست.
وی ادامه داد: برای تسهیل کسب و کار و افزایش سرمایه گذاری، فرصت درنگ نداریم و درحقیقت دیر شده و همه دستگاهها باید با تمام قوا ورود کنند تا تولید و سرمایه گذاری آسیب بیشتری نبیند.
وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: سرعت در انجام امور باید با دقت همراه باشد و همزمان با روان شدن سرمایه گذاری و رونق تولید، اجرای قانون نیز باید مورد توجه قرار گیرد تا از فساد و فسادپذیری خودداری شود و برای تحقق این رویکرد باید از تمام ظرفیت ها استفاده کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه هرمزگان اظهار داشت: قابلیت های این استان می تواند پلکان ترقی کشور باشد و نماینده عالی دولت در استان نیز با در اولویت قرار دادن اقتصاد، همین رویکرد را دنبال می کند.
وزیر امور اقتصادی و دارایی در عین حال با انتقاد از میزان جذب سرمایه گذاری خارجی در استان هرمزگان گفت: رتبه استان در این بخش به هیچ عنوان قابل قبول نیست و باید با بکارگیری علم و عقل در کنار عزم و عمل رتبه استان هرمزگان در جذب سرمایه گذاری خارجی ارتقا یابد.
دژپسند، ضمن تاکید مجدد بر لزوم رعایت قانون گفت : به عنوان مثال استاندار هرمزگان مدتی پیش پیشنهاد کرد سازمان امور مالیاتی بدون اجازه استانداران نتواند بدهکاران مالیاتی را ممنوع الخروج کند اما من به شدت با این پیشنهاد مخالفت کردم
وی توضیح داد : در چنین مواردی، افرادی که قانون را نادیده گرفته اند باید پاسخگوی مراجع مختلف باشند و ممکن است به خاطر فرار یک بدهکار مالیاتی به خیانت متهم به شوند که البته کمک گرفتن از استانداران در چنین مواردی راهگشا و موثر خواهد بود.
کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید با حضور مدیران ارشد اقتصادی کشور و مسئولان هرمزگان با محوریت مسائل گمرکی در مجتمع بندری شهید رجایی برگزار شد.
وزیر امور اقتصادی ودارایی که پنجشنبه شب وارد هرمزگان شده از صبح امروز جمعه تاکنون درنشست با اساتید دانشگاه، فعالان اقتصادی و کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید استان شرکت کرده است.
2094 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.