به گزارش ایرنا، مجتبی زینی وند شامگاه سه شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان هرمزگان افزود: وزارت آموزش و پرورش با استفاده از همه ظرفیت ها در تقویت و توسعه مدارس غیردولتی و افزایش مشارکت های مردمی به این وزارتخانه اهتمام لازم را دارد.
وی بیان داشت:موسسان مدارس غیردولتی نیز همواره به عنوان خیران مدرسه دار، یار و پشتیبان آموزش و پرورش هستند و نقش مدارس غیردولتی در پوشش تحصیلی و کمک به آموزش و پرورش کشور غیرقابل انکار است.
رییس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش اظهارداشت: سیاست توسعه متوازن و کیفیت بخشی به آموزش و پرورش از جمله راهبرد حوزه مشارکت های مردمی و مدارس غیردولتی است و صدور مجوز برای اجرای این سیاست تنها از طریق شورای نظارت استان ها انجام می شود.
زینی وند، مدارس غیر دولتی را جلوه ای از توسعه یافتگی اجتماعی و پاسخی برای انتخاب مردم دانست و یادآورشد: اولویت برنامه های وزارت آموزش و پرورش در بحث مدارس غیردولتی، کیفیت بخشی و اصلاح فرایندها و تقویت نظارت بر اجرای قوانین مد نظر است.
وی با اشاره به مصوبه شورای آموزش و پرورش هرمزگان در خصوص ارایه زمین به متقاضیان مدارس غیر دولتی یادآور شد: وزارت آموزش و پرورش در تکمیل زنجیره حمایتی از موسسان مدارس غیردولتی، تسهیلات لازم را ارایه خواهد داد و با استان در به نتیجه رسیدن این طرح ها مشارکت دارد.
زینی وند ادامه داد: علاوه بر این در زمینه های آموزشی بویژه موضوع دانش آموزان بدو کنکور نیز در کنار بسته های حمایتی استان هرمزگان، مساعدت های لازم از سوی وزارت آموزش و پرورش هم انجام و توجه ویژه ای به بحث بسته های حمایتی در مناطق کمترتوسعه یافته داریم.
وی گفت: برابر ارزیابی وزارتخانه، شورای آموزش و پرورش هرمزگان از نظر عملکرد محتوایی و اجرایی در سطح استان های کشور به عنوان استان برتر انتخاب و لوح تقدیر مشترک وزیر آموزش و پرورش و وزیر کشور به استاندار هرمزگان و مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان به عنوان رییس و دبیر شورا اهدا شد.
مدیرکل آموزش و پرروش هرمزگان نیز با قدردانی از توجه ویژه استاندار هرمزگان اظهارداشت: این نهاد با رویکرد برنامه محور با استفاده از همه ظرفیت های خود برای ارتقای شاخص های آموزشی و تربیتی تلاش دارد.
موسی دای زاده سرخایی افزود: نگاه حمایتی رییس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت ‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش به هرمزگان و همکاری در تحقق مصوبه ها شایسته تحسین است و معتقدیم در سایه وفاق جمعی می توان بسیاری از مشکلات را با وجود تنگاه های مالی برطرف کرد.
وی ادامه داد: تحقق اهداف سند تحول بنیادین به عنوان نقشه راه آموزش و پرورش با جدیت دنبال می شود و آموزش و پرورش هرمزگان با رویکرد برنامه محور همه تلاش خود را برای ارتقای شاخص ها در همه بخش ها به کار گرفته است.
این مسوول همچنین توسعه مشارکت‌های مردمی و استفاده از ظرفیت خیران را از جمله سیاست های مهم آموزش و پرورش هرمزگان بیان کرد و گفت: آموزش و پرورش متعلق به همه است و همه باید در اداره آن خود را مسوول و سهیم بدانند.
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.