منصور شفیعی عصر سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سرمایه گذاری فعلی صندوق های خرد روستایی در هرمزگان 48 میلیارد ریال است که 51 درصد سهم اعضا و 49 درصد نیز سهم دولت است.
وی بیان داشت: با توجه به سرمایه گذاری انجام شده، صندوق های خرد روستایی بندرعباس بالاترین میزان سرمایه را در بین صندوق های خرد شهرستان های کشور دارد.
مدیرجهاد کشاورزی بندرعباس اظهارداشت: افزایش توان اقتصادی خانوارها، مدیریت تولید و فروش محصولات، ایجاد و توسعه اشتغال خانگی، دریافت تسهیلات کم بهره توسط اعضا، ارتقای سطح علمی اعضای صندوق از طریق آموزش های ارایه شده و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر از مهم ترین دستاورد صندوق های خرد روستایی است.
شفیعی اضافه کرد: در راستای کمک به اشتغال زنان روستایی بازارچه های محلی راه اندازی شده و کارگاه های تولیدی زنان روستایی نیز توسعه یافته است و تفاهم نامه با صندوق کارآفرینی امید در راستای دریافت تسهیلات کم بهره منعقد شده است.
وی، همچنین هماهنگی با بانک کشاورزی در راستای دریافت دستگاه کارتخوان POS برای صندوق ها و اعضاء، صدور کارت بانکی برای اعضا جهت دریافت تسهیلات، افزایش سرمایه از طریق جذب سهامدار و افزایش سقف تسهیلات را از برنامه های در دست اقدام جهاد کشاورزی بندرعباس در راستای کمک به صندوق های خرد و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی عنوان کرد.
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.