به گزارش ایرنا، سرهنگ اسماعیل مشایخ عصریکشنبه در یک نشست خبری افزود: در این مدت 56 مورد از جرائم خشن کشف شده و 163نفر در این پرونده ها دستگیر شده اند.
وی ادامه داد: تعداد کل سرقت های عادی از جمله سرقت منزل، کیف قاپی و سرقت های خُرد نیز با یک درصد افزایش به 3970 فقره رسیده است.
رییس پلیس بندرعباس با اشاره به افزایش 33درصدی کشف مشروبات الکلی داخلی و کاهش 29درصدی کشف مشروب خارجی از دستگیری 1720نفر در ارتباط با تهیه و توزیع و فروش و مصرف انواع مشروب در مرکز استان خبر داد.
سرهنگ مشایخ دستگیری 12هزار و 308مظنون به سرقت و 23هزار و 965 معتاد از ابتدای سالجاری تا دی ماه را بخشی دیگر از عملکرد پلیس بندرعباس اعلام کرد.
به گفته وی در این مدت تعداد شهروندانی که به کلانتری ها مراجعه کرده اند با 1009(یکهزار و 9) درصد افزایش به 164هزار و 262 نفر رسیده و تعداد پرونده های تشکیل شده نیز 45 هزار و 841 فقره بوده است.
این مقام انتظامی میزان مواد مخدر کشف در شهرستان بندرعباس تا دی ماه امسال را 11تن اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 21درصد کاهش داشته است.
وی اضافه کرد: 270 قاچاقچی مواد مخدر (با پرونده اتهامی بیش از یک کیلوگرم مواد مخدر) و 2هزار و 838 خُرده فروش نیز در این مدت دستگیر شده اند.
سرهنگ مشایخ بدون اشاره به تعداد سلاح های کشف شده اظهار داشت: کشف انواع اسلحه جنگی و شکاری 37درصد افزایش یافته است.

*جهش آمار کشف سوخت قاچاق در بندرعباس
رییس پلیس بندرعباس همچنین از جهش ناگهانی میزان کشف سوخت قاچاق در حوزه استحفاظی مرکز استان خبر داد و گفت: در حالی که سال گذشته از فروردین تا دی ماه، مجموع سوخت قاچاق کشف شده حدود 520هزار لیتر بود امسال میزان کشف سوخت قاچاق طی 10ماه به حدود 22میلیون لیتر افزایش یافته است.

*دستگیری بیش از 58 هزار نفر تا دی ماه
سرهنگ مشایخ مجموع تعداد افراد دستگیر شده با اتهام های مختلف تا دی ماه امسال را 58هزار و 371نفر اعلام کرد که به گفته وی از این تعداد یکهزار و 200نفر متهمان فراری بودند که قرار مجرمیت و محکومیت قطعی آنان نیز صادر شده بود.
وی یادآور شد: بیشتر متهمان فراری دستگیر شده، در پرونده های شرارت، سرقت و مواد مخدر توسط دادگاه محکوم شده بودند که تا زمان صدور حکم با صدور قرار وثیقه یا سایر ضمانت ها آزاد بودند و پس از صدور حکم قطعی از معرفی خود به مراجع قضایی خودداری کرده و متواری شده بودند.
2094 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.