به گزارش ایرنا، حمید رضائیان اصل روز یکشنبه درآستانه چهل سالگی انقلاب و در راستای اندیشکده راهبردی اقتصاد دریا محور در بازدید جمعی از اساتید دانشگاه هرمزگان از (ایزوایکو) افزود: این مجمتع از این به بعد نیز نیازمند حمایت همه‌ جانبه مجلس، دولت و نظام است تا طرح هایی که توان ساخت و تعمیر آن در کشور وجود دارد به شرکت ‌های خارجی سفارش ندهند.
وی با اشاره به این که هر تهدیدی می ‌تواند به وجود آورنده یک فرصت باشد، بیان داشت: در گذشته دانش تعمیرات ریگ‌ های حفاری در اختیار انگلستان و آمریکا بود و در این زمینه با شروع تحریم‌ ها با مشکلاتی مواجه شدیم.
مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران اظهارداشت: در ایزوایکو توانستیم با وجود تحریم ‌ها نه‌ تنها به مرز این دانش دست پیدا کنیم بلکه از آن فراتر برویم و در زمینه‌ی تعمیر ریگ ‌های حفاری به خودکفایی برسیم تا جایی که به‌ جرات می توان گفت که امروز کشور در این زمینه به خودکفایی رسیده است.
وی بیان داشت: مجتمع صنعتی ایزوایکو توانسته است با تلاش شبانه‌ روزی کارکنانش و با شناسایی نقاط ضعف و آسیب شناسی، به جایگاه خوبی دست پیدا کند که در این زمینه استفاده از ظرفیت نخبگان دانشگاهی بسیار راه گشا بوده است.
رضائیان اصل گفت: با جذب نخبگان دانشگاهی و راه‌ اندازی یک مرکز دانش‌ بنیان توانستیم بسیاری از مشکلاتی که پیش روی صنعت کشتی ‌سازی وجود داشت را مرتفع کنیم.
این مسوول از دانشگاه ها خواست به حوزه منابع انسانی ورود کنند و با شناخت مشکلات صنعت، نیروهای کارآمد را جهت رفع مشکلات صنعت تربیت کنند تا ارتباط بین صنعت و دانشگاه پویا و کاربردی باشد.
رضائیان اصل گفت: زمانی که از صنایع دریایی حرف به میان می‌ آید طیف گسترده‌ای از صنایع مدنظر است اما مهم این است که ما چقدر توانسته ‌ایم در این زمینه فعال باشیم.

**ایزوایکو نمونه هلدینگ کارآمد در کشور و منطقه است
مسوول کانون بسیج اساتید دانشگاه نیز با اشاره به دستاوردهای ایزوایکو در زمینه‌ ی ساخت و تعمیر انواع شناورها، گفت: ایزوایکو نمونه هلدینگ کارآمد و موفق در استان هرمزگان، کشور و منطقه است و اگر دانشگاه و مراکز علمی، پژوهشی و فناوری در کنار آن قرار گیرند می ‌تواند مرزهای دانش را با سرعت بیشتری طی کند.
احسان کامرانی با اشاره به تاسیس و راه‌ اندازی اندیشکده‌ های مختلف در کشور، گفت: وظیفه‌ی این اندیشکده‌ ها تولید فکر است و ما نیز امیدواریم با تولید فکر و ایده بتوانیم چشم ‌انداز روشنی را در آینده رقم بزنیم.
عضو هیات علمی دانشگاه هرمزگان با اشاره به نمونه های جهانی این اندیشکده‌ ها و نقش آن ‌ها در پویایی صنایع دنیا گفت: در کشور حدود 50 اندیشکده داریم که 3 اندیشکده ی آن در استان هرمزگان است و بزودی سه اندیشکده ی دیگر نیز به این مراکز اضافه خواهد شد تا بتوانیم اعضای هیات‌ علمی دانشگاه‌ها را ساماندهی و از ظرفیت فکری آن ‌ها استفاده کنیم.
کامرانی با اشاره به موضوع اقتصاد دریا محور افزود: متخصصان به این نتیجه رسیده‌اند که در استان هرمزگان از تمام ظرفیت دریا استفاده نمی ‌کنیم و باید ضمن شناسایی ظرفیت‌ها آن‌ها را ارتقا دهیم.
وی در حاشیه بازدید از ایزوایکو گفت: این بازدیدها زمانی می ‌تواند موثر واقع شود که ما با کمک‌ ها و پیشنهادهای علمی خود بتوانیم ظرفیت مجموعه‌ های صنعتی را هرچند ناچیز ارتقا دهیم و باید توجه داشت همین مقدار ناچیز می ‌تواند علاوه بر ارزآوری اشتغال پایدار را نیز به همراه داشته باشد.
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.