به گزارش ایرنا، مسعود هندیان روز شنبه در نشست بررسی طرح های سرمایه گذاری در دست اجرا و عملکرد 9 ماهه در استان هرمزگان اظهار داشت: بررسی اشتغال در بخش های عمده اقتصادی در پاییز امسال نشان می دهد که بخش خدمات با 8.52 درصد و رتبه 6 بیش ترین سهم اشتغال را به خود اختصاص داده است.
وی بیان داشت: در بخش صنعت با 4.29 درصد و رتبه 17 و کشاورزی با 8.17 درصد با رتبه 20 در میان استان های کشور در رده های بعدی قرار دارند.
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری هرمزگان میانگین، ایجاد شغل سالیانه در این استان را 34 هزار نفر اعلام کرد که در 9 ماهه سال جاری بیش از 26 هزار شغل ایجاد شده است.
به گفته هندیان، از این تعداد شغل اسامی 4هزار و 670 نفر در سامانه کارا به ثبت رسیده است.
وی گفت: همچنین تعداد 20 هزار نفر اشتغال ثبت شده در سامانه رصد و یکهزار و 534 نفر اشتغال ثبت شده در سامانه مشاغل خانگی است
این مسوول ابراز داشت: استان هرمزگان با مبلغ 70میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی مصوب و میزان 20 میلیون دلارسرمایه گذاری بهره برداری شده در میان استان های کشور رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.
هندیان افزود: در این استان همچنین در سال جاری تاکنون بیش از 72 میلیارد و 280 میلیون ریال تسهیلات مشاغل روستایی پرداخت شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: همچنین افزون بر 766 طرح فعال به ارزش 330 هزار میلیارد ریال با اشتغالزایی بالغ بر 34 هزار نفر در این استان در دست اجرا است.

**ثبت 156 طرح سرمایه گذاری جدید
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری هرمزگان گفت: در مناطق ویژه اقتصادی نیز 6 میلیارد دلار طرح و پروژه در دست اجراست که نشانگر اهمیت جذب سرمایه گذاری در استان بوده است.
هندیان ادامه داد: در سال جاری، بیش از 156 طرح سرمایه گذاری جدید از طریق دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری پیگیری و به مرکز خدمات سرمایه گذاری ارسال و در پنجره واحد سرمایه گذاری ثبت شده است.
وی گفت: با اجرایی شدن 24 طرح افزون بر 62 میلیارد یورو به صورت ارزی و 198 هزار و 500میلیارد ریال به صورت ریالی سرمایه گذاری جدید در هرمزگان و بیش از 12 هزار اشتغال به صورت مستقیم ایجاد خواهد شد.
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری هرمزگان مهمترین طرح های سرمایه گذاری این استان را شامل پترو پالایش مکران، اسید سولفوریک، روغن های پایه اسلاک، شیشه فلوت هرمزعنوان کرد.
هندیان از دیگر طرح های سرمایه گذاری در هرمزگان به صنایع محصولات بهداشتی، فولاد، حمل و نقل ریلی ، پایانه های دریایی، بانکرینگ، صنایع و همچنین طرح های پالایشگاهی، پتروشیمی، گردشگری، شیلات و کشاورزی اشاره کرد.
وی اظهارامیدواری کرد تا پایان سال با جذب 156 طرح سرمایه گذاری جدید شاهد تحول جدیدی در حوزه سرمایه گذاری و اقتصادی استان باشیم.
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: براساس گزارش مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی هرمزگان در سال 96 در ارزیابی 21 مولفه پیمایش سرمایه گذاری در ردیف 12 و براساس 8 نماگر در رتبه 5 کشور قرار داشته است.
به گفته هندیان، براساس نماگر ثبات اقتصادی استان هرمزگان در رتبه دوم کشور، در فرهنگ وفای به عهد و صداقت و درستی، رتبه سوم، شفافیت و سلامت اداری، رتبه ششم، مصونیت جان و مال شهروندان از تعرض رتبه چهارم و براساس شاخص های ملی امنیت سرمایه گذاری نیز رتبه چهارم را در کشور دارد.
9887 / 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.