معصومه سی سی پور روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: همچنین در این روز از تردد کشتی های تجاری به سمت کشورهای حاشیه خلیج فارس و همچنین بوشهر و خوزستان به طور جد خودداری شود.
وی بیان داشت: تمهیدات لازم در بنادر هرمزگان جهت تردد به جزایر خلیج فارس صورت گیرد.
این کارشناس پیش بینی در هرمزگان اظهارداشت: سرعت وزش بادهای جنوب غربی - شمال غربی امروز شنبه در تمامی مناطق دریایی استان همچون تنگه هرمز و جزایر خلیج فارس قابل توجه است که با توجه به شدت آن بویژه از ساعت های ظهر اختلال در تردد دریایی پیش بینی می شود.
سی سی پور اظهارداشت: سرعت وزش باد تا ساعت های شب قابل ملاحظه خواهد بود و در برخی نقاط از جمله تنگه هرمز از ظهر امروز شنبه به بیش از 48 کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج نیز به بیش از 180 سانتیمتر خواهد رسید.
وی گفت: سامانه ناپایدار ضعیف بارشی نیز که از روز گذشته (جمعه) سبب بارش پراکنده در برخی نقاط شرقی هرمزگان شده بود، از این مناطق خارج شده و به تدریج شاهد کاهش ابرناکی خواهیم بود.
سی سی پور یادآورشد: صبح امروز شنبه در مقایسه با روز گذشته شاهد کاهش دمای کمینه در بیشتر نقاط هرمزگان بودیم که محسوس ترین آن کاهش 11 درجه ای دما در حاجی آباد بود.
وی ادامه داد: فردا یکشنبه نیز روند کاهشی دما و سرد شدن هوا در استان هرمزگان ادامه خواهد داشت.
شرایط ناپایدار دریایی که از روز پنجشنبه در هرمزگان شروع شده است با شدت تا روز یکشنبه 30 دی ماه و به تناوب تا نیمه هفته آینده در جزایر خلیج فارس و مناطق شرقی استان ادامه دارد.
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.