به گزارش ایرنا، حبیب مسیحی تازیانی بعد از ظهر چهارشنبه در یک نشست خبری به مناسبت روز هوای پاک (29دی) افزود: البته مجوزه بهره برداری از این معدن توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت صادر شده و فعالیت آن منع قانونی ندارد.
وی ادامه داد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان نیز الزام های زیست محیطی را در فرآیندهای قانونی به مدیریت معدن خاک سرخ جزیره هرمز اعلام کرده است.
مسیحی تازیانی ادامه داد: از مجموع یکهزار و 700واحد صنعتی، خدماتی و تولیدی استان، 700واحد هم اکنون فعال هستند و از این تعداد، میزان آلایندگی 160واحد باید مورد پایش قرار گیرد.
وی تغییر سوخت نیروگاه های برق هرمزگان از مازوت و دیگر سوخت های فسیلی به گاز را از رویکردهای در حال اجرا برای کاهش آلایندگی نیروگاه ها اعلام کرد.
*سهمیه گاز نیروگاه توانیر فقط 15درصد است
مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان با اشاره به استقرار نیروگاه توانیر در غرب بندرعباس اظهار داشت: سهمیه گاز این نیروگاه در حال حاضر روزانه یک میلیون مترمکعب است که معادل 15درصد مصرف آن است و این در حالیست که نیروگاه توانیر روزانه به 6میلیون و 500هزار مترمکعب گاز نیاز دارد.
به گفته مسیحی تازیانی بقیه سوخت مورد نیاز نیروگاه با مازوت تامین می شود که میزان آلایندگی آن بالاست و ضرورت افزایش سهمیه گاز نیروگاه حدود یک ماه قبل به استاندار هرمزگان اعلام شده و این موضوع همچنان توسط اداره کل حفاظت محیط زیست در حال پیگیری است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست تعداد دستگاه های پایش آنلاین ثابت و فعال در سراسر استان را چهار دستگاه اعلام کرد که سه واحد آن در غرب بندرعباس و یک دستگاه نیز در شهر بندرعباس نصب شده است.
وی همچنین از خریداری دو دستگاه پایش آنلاین ثابت و نصب آنها در شهرهای جاسک و بندر خمیر تا پایان سالجاری خبر داد و اضافه کرد:چهار دستگاه پایش آلودگی هوای پرتابل(قابل حمل) نیز هم اکنون در شهرهای میناب، جاسک، قشم و بندر لنگه در حال استفاده است.
مسیحی تازیانی یادآور شد: بر اساس داده های ثبت شده توسط دستگاه های پایش از ابتدای سالجاری تاکنون ، چهار روز میزان ریزگردها بیش از میزان مجاز و در حد هشدار بوده است.
*معطلی چهار ساله بررسی زیست محیطی غرب بندرعباس
مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تاکید بر ضرورت شناخت وضعیت زیست محیطی غرب بندرعباس با توجه به تجمع صنایع در این منطقه تصریح کرد: طرح بررسی زیست محیطی و مسائل اجتماعی مرتبط با حوزه محیط زیست غرب بندرعباس از چهار سال قبل به استانداری هرمزگان داده شده که تاکنون تامین اعتبار نشده است.
وی در پاسخ به پرسش ایرنا درباره بودجه مورد نیاز این طرح گفت: چهار سال قبل اعتبار اجرای آن سه میلیارد و 500میلیون ریال برآورد شده بود و طبیعی است که اکنون این رقم متناسب با شرایط اقتصادی فعلی افزایش یافته است.
مسیحی تازیانی یادآور شد: استاندار هرمزگان نیز سال گذشته این طرح را تایید کرده و پیگیری ها برای تامین اعتبار نیاز آن نیز همچنان ادامه دارد اما هنوز به نتیجه نرسیده است.
2094
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.