به گزارش ایرنا، قاسم عسکری نسب روز چهارشنبه افزود: این تعداد خودرو از 3 هزار و 964 فروند شناور لندینگ کرافت تخلیه و ترخیص شده است.
وی در ادامه رشد فعالیت های بندری در 9 ماهه امسال بنادرغرب را 51 درصد اعلام کرد و افزود: با ایجاد تسهیلات ویژه و وجود 32 شناور مخصوص حمل خودرو بندرهای شهرستان لنگه به عنوان سکاندار بنادر کشور در زمینه ترانزیت خودرو است.
مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه از دیگر فعالیت های صورت گرفته در 9 ماهه امسال به افزایش 100 درصدی محوطه های دپو و صفافی خودرو، خرید 18 هکتار زمین و بهره برداری از 80 هزار متر مربع از زمین جدید ویژه فعالیت های ترانزیتی اشاره کرد.
عسکری نسب افزایش ضریب ایمنی شناورهای مخصوص حمل خودرو با کنترل های ایمنی و امنیتی، 24ساعته کردن فعالیت های بندر در زمینه تخلیه و بارگیری خودرو های ترانزیتی را بخش دیگری از این فعالیت های عنوان کرد.
در شهرستان بندرلنگه 11 شرکت ترانزیت بین المللی، 15 شرکت کشتیرانی فعال، 3 شرکت تعاونی لنج داران و 32 شناور مخصوص حمل خودرو در زمینه ترانزیت خودرو وجود دارد.
چارک، بندر آفتاب، بندرلنگه و کیش جزو بندرهای غرب هرمزگان هستند.
این شهرستان بعد از بندر شهید رجایی و باهنر سومین بندر تجاری با پیشینه تاریخی بالا و جمعیت افزون بر 159 هزار نفر در غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان قرار دارد.
این شهرستان با اتصال به شبکه جاده ای کشوری از سه جهت، موقعیت مناسب قرارگیری بندر به لحاظ جغرافیایی، نزدیکی به تنگه هرمز و آب های بین المللی است و نزدیکترین مرز دریایی به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس به لحاظ حجم ترانزیت خارجی خودرو یکی از بنادر مهم کشور و چهار راهی برای ترانزیت خودرو به کشورهای آسیای میانه محسوب می شود.
شهرستان بندرلنگه در 240 کیلومتری جنوب غربی بندرعباس یکی از قدیمی ترین بنادر جهان است.
9887 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.