به گزارش ایرنا، علی الهیاری روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: برای این مشکل در استان مبلغ 20 هزار میلیارد ریال بودجه دولتی و 5 هزار میلیارد ریال مشارکت می طلبد.
وی ادامه داد: هم اکنون 75 هزار خانوار و همچنین 14 هزار دانش‌ آموز و 2 هزار و 400 دانشجو زیر پوشش این نهاد هستند.
وی اضافه کرد: کمیته امداد هرمزگان امسال 3 هزار و 950 میلیارد ریال از محل بودجه دولتی دریافت کرده و سالانه نیز 60 میلیارد ریال نیز از محل مشارکت های مردمی به این نهاد اختصاص می یابد اما حجم نیاز خانوارهای زیر پوشش این نهاد با بودجه دولتی و مشارکت های مردمی همخوانی ندارد.
وی تصریح کرد: امسال باتوجه به شرایط بد اقتصادی، 20 هزار خانوار جدید در هرمزگان برای دریافت بسته های حمایتی و تشویقی به آمار زیرپوششی های کمیته امداد هرمزگان اضافه شد.
این مسوول اظهارداشت: بنگاه های اقتصادی می توانند بیشترین کمک به حوزه محرومیت زدایی در هرمزگان داشته باشند به این صورت که افراد تحت پوشش کمیته امداد را به ‌عنوان نیروی کار جذب کنند و این نهاد در مدت 24 ماه حق بیمه کارفرما را پرداخت می کند.
الهیاری خاطرنشان کرد: در مدت 9 ماهه امسال 460 نفر از افراد زیرپوشش کمیته امداد هرمزگان جذب بنگاه‌های اقتصادی شده اند که پیش بینی این نهاد تا پایان امسال برای اشتغال یکهزار نفر بوده است.
وی اذعان داشت: تعطیلی واحدهای صنعتی و یا کم آبی و خشکسالی های پی درپی در استان هرمزگان موجب بیکاری و کساد مادی افراد می شود که این امر موجب افزایش آمار مراجعه کنندگان به کمیته امداد می شود.

**فقر در مناطق شرقی هرمزگان سایه افکنده است
مدیرکل کمیته امداد هرمزگان با اشاره به این که هرمزگان جزو پنج استان دارای بیشترین آمار فقر مطلق است، گفت: آمار فقر بیشتر در مناطق شرقی استان از جمله شهرستان های بشاگرد، جاسک، رودان و میناب متمرکز شده است.
الهیاری افزود: هرمزگان که از نظر سرانه درآمدی جزو پنج استان برتر کشور شناخته شده است اما از طرفی دیگر براساس آمارهای موجود جزو پنج استان دارای بیشترین آمار فقر مطلق است که این امر نشان از اختلاف طبقاتی بین هم استانی ها است.
وی بیان داشت: دهستان «پی وشک» جاسک، توکهور و هشتبندی میناب، بشاگرد، جغین و رودخانه رودان و منطقه فین و سیاهو در بندرعباس از مناطق ویژه محروم هرمزگان هستند که طی سال های گذشته و امسال تلاش مان بر این بوده که برای رفع این محرومیت ردیف بودجه ای به صورت ویژه در کمیته امداد دیده شود.
مدیر کل کمیته امداد هرمزگان اظهارداشت: در شرایط کنونی اقتصادی کشور، مجموعه کمیته امداد به سهم خود در تامین معیشت و وضعیت اورژانسی خانوارهایی محرومی که در این محدوده ساکن هستند، برنامه هایی را پیش بینی کرده است اما دسترسی به راه های آسفالته و نبود امکانات درمانی از دغدغه های آنها بوده که نیاز است همه دستگاه های متولی نگاغه ویژه تری به این مقوله داشته باشند.

**42 هزار خانوار هرمزگانی با ضریب محرومیت بالا
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) هرمزگان گفت: 60 درصد از مددجویان زیر پوشش این نهاد شامل 42 هزار و 124 خانوار در مناطق محروم و کمتر برخوردار با ضریب محرومیت بالا هستند.
الهیاری یاد آورشد: بیشترین آسیب پذیری در شرایط اقتصادی کنونی کشور، متوجه خانوارهای محروم و آسیب پذیر استان هرمزگان است که امسال توانستیم بخشی از مشکلات نیازمندان و فقرا زیرپوشش کمیته امداد را با بسته های حمایتی و معیشتی دولت جبران کنیم.
وی بیان داشت: شرایط قلیمی هرمزگان، پیچیدگی فقر در این استان را بیشتر کرده و هزینه فقرزدایی را نسبت به سایر استان های کشور بالاتر برده است که در این راستا نیازمند توجه بیشتر مردم و مسوولان هستیم.
این مسوول اظهارداشت: پیش بینی می شود با توجه به گرمای زودهنگام در هرمزگان، از فروردین تا خرداد ماه سال آینده شاهد مراجعه بین 50 تا 150 هزار خانوار به کمیته امداد برای دریافت وسایل سرمایشی (کولرگازی) باشیم که می طلبد دولت در این زمینه یارانه ای اختصاص دهد یا به عنوان کالای اساسی با ارز مناسب تهیه شود.
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.