به گزارش ایرنا، امیر دریادار رضا عباسی روز چهارشنبه در آیین انعقاد تفاهم نامه همکاری در راستای برگزاری جشنواره شعر بلوچ اظهار داشت: یکی از سیاستگذاری های نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران حضور در سواحل مکران و رونق بخشیدن به طرح توسعه‌ ای این منطقه بکر و دست نخورده است.
وی افزود: با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب نسبت به حضور نیروی دریایی در آبهای آزاد و بحث توسعه‌ هرچه سریعتر این منطقه استراتژیک بر آن شدیم تا در مسیر توسعه مکران و بخصوص مسائل فرهنگی نقشی مستمری داشته باشیم.
فرمانده منطقه ولایت نیروی دریایی ارتش ادامه داد: این مجموعه‌ آمادگی هر نوع همکاری نسبت به پیشبرد اهداف فرهنگی و هنری در این منطقه را دارد.
دریادارعباسی بیان کرد: این نیرو در کنار ماموریت مهم خود اقدامات خوبی را نیز در طول سال گذشته در حوزه‌ های آموزشی، درمانی و توسعه زیرساخت‌های اقتصادی، فرهنگی و محرومیت زدایی انجام داده است.
وی همچنین از نیروی دریایی ارتش به عنوان حافظ مرزهای آبی کشور و منابع و منافع ملی ما در آبهای آزاد و دنیا نام برد.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جاسک نیز گفت: این سند همکاری نیز در خصوص اجرای دومین جشنواره‌ منطقه‌ ای شعر بلوچ به میزبانی شهرستان جاسک ترسیم و تنظیم شده که 24و 25 بهمن ماه امسال در این شهرستان برگزار می شود.
عبدالرحمن لشکری زاده ادامه داد: در این جشنواره هنرمندان شاعر از استان‌ های هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان و هم چنین شهرهای بلوچ نشین کشور در جاسک گرد هم خواهند آمد تا در ضیافت شعرخوانی بلوچی آثار خود را ارائه دهند.
تفاهم‌ نامه‌ برگزاری دومین جشنواره منطقه‌ ای شعر بلوچ با اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان نیز در راستای ایجاد فرهنگ تعامل وحدت بین اقوام و مذاهب کشورمان در جاسک منعقد شد.
نخستین جشنواره منطقه ای شعر بلوچ نیز اسفندماه سال 94 با حضور بیش از 70 شاعر و ادیب بلوچ زبان از استان های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان در سالن آمفی تئاتر جاسک برگزار گردید.
9887 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.