امید ذاکری روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این اقدام ها شامل، 7 هزارهکتار مالچ پاشی، 50 کیلومتر باد شکن ، 7 هزارهکتار پروژه مدیریت روان آب های سطحی برای احیای زمین های بیابانی در سیریک، میناب و اطراف بندرعباس است.
وی ادامه داد: اجرای طرح های بیابان زدایی در 25 هزار هکتار وسعت زمین های بیابانی استان از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری است.
این مقام مسوول اظهار داشت: پیش از انقلاب اسلامی، دریافت سند زمین های ملی و منابع طبیعی کمتر از 20 درصد بوده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان، هزار هکتار جنگل کاری در استان را از دیگر آثار و نتایج دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و اظهارداشت: زمین های جنگل کاری شده پس از انقلاب و از اوایل دهه 60 تاکنون اجرا شده است.
ذاکری گفت: در حال حاضر 9 میلیون اصله نهال حرا و چندل تولید، احیا و توسعه داده شده است.
ذاکری با اشاره به اجرای بیش از 3 هزار سازه آبخیزداری پس از پیروزی انقلاب در هرمزگان بیان داشت: این استان در محدوده عملیات آبخیزداری قرار دارد اما قبل از انقلاب فقط در حوزه آبخیز سد استقلال میناب عملیات آبخیزداری انجام شده است.
وی گفت: تاسیس نخستین مجمع خیران منابع طبیعی و آبخیزداری در کشور، مشارکت خیران بیش از 150 میلیارد ریال را برای اجرای حدود 70 پروژه به همراه داشته است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان خاطرنشان کرد: همچنین راه اندازی 40 تعاونی منابع طبیعی در حوزه کاری توسط مرتع داران اقدام و از آنها کمک گرفته شده است.
ذاکری یاد آور شد: برای نخستین بار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، صندوق توسعه منابع طبیعی و آبخیزداری استان جهت تقویت و افزایش توان مالی تعاونی ها تاسیس شده است.
9944 / 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.