به گزارش ایرنا، رییس اداره ورزش و جوانان بندرعباس روز یکشنبه در این مراسم گفت: 70 ورزشکار در رشته های هفت سنگ، دال پلان، طناب کشی و سنگ چلکا (یک قل دوقل) در دهستان سرخون شرکت کردند.
امین رییسی بیان داشت: در پایان این جشنواره در رشته طناب کشی تیم مجتمع گردشگری زرین شامل «پوریا عیدی پور، حسین پدرام، عیسی عیدی پور، وحید رییسی، علی ذاکری، داود کناری و سعید عالی شاهی» مقام نخست کسب کردند.
وی اظهارداشت: در رشته سنگ چلکا (یک قل دو قل) «آرزو تنی»، «راضیه عیدی پور» و «سحر کیانیفر» به ترتیب اول تا سوم شدند.
رییس اداره ورزش و جوانان بندرعباس ادامه داد: در رشته دال پلان در بخش آقایان «مرتضی اسفندی و محمد جواد باران زاده» مقام اول و دوم کسب کردند و در بخش بانوان نیز «مهدیس کیانی فر و رحیمه عالی زاده» نیز به ترتیب اول و دوم شدند .
وی گفت: در رشته هفت سنگ نیز تیم های سبز، قهوه ای و زرد به ترتیب اول تا سوم شدند.
این مسوول اظهارداشت: تیم سبز شامل « امیرمحمد احمدی، محمد مهدی بگستر، علیرضا احمدی، سامان مشتاب، محمد رضا احمدی و حبیب رفتار»، تیم قهوه ای متشکل از «امیرحسین رییسی، ابوالفضل زارعی، مسعود احمدی، بنیامین رییسی، امیرمحمد عالی پور و محمد رضایی» و تیم زرد نیز شامل «امیرمحمد مشتاب، ملکی، محمد جواد فهمیده ، ابوالفضل امیری ، علی رمضانی» است.
رییس اداره ورزش و جوانان بندرعباس با اشاره به این که تاکنون هفت جشنواره ورزشی بومی محلی در این شهرستانت برگزار شده است، اظهارداشت: هدف از برگزاری بازی های بومی و محلی ایجاد نشاط اجتماعی ، احیا و ترویج ورزش های سنتی و بازی های بومی محلی در بین جامعه روستاییان و با شعار «با اندک امکانات می توان کارهای بزرگی انجام داد»، است.
رییسی همچنین به ساخت مجموعه ورزشی دهستان سرخون اشاره کرد وگفت: این مجموعه ورزشی به صورت مشارکتی توسط اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان و دهیاری و شورای این منطقه در حال ساخت است.
وی افزود: در صورت تامین اعتبار این طرح در سال آینده به بهره برداری می رسد و حدود هفت هزار نفر از جوانان ورزشکار دهستان سرخون از آن بهره مند می شوند.

**بازی های بومی محلی نسل امروز را متوجه آیین های اصیل گذشته می کند
مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان نیز در این مراسم گفت: بازی های بومی محلی و برنامه های فرهنگی ورزشی، نسل امروز را متوجه آیین های اصیل گذشته می کند و با بالابردن کیفیت آنها، نشاط اجتماعی و رضایت عمومی را ایجاد و ماندگاری این آیین ها در بین مردم فراهم می کند.
محمود رضا امیاری افزود: اهمیت بازی های بومی محلی در حفظ بقای خرد و کلان فرهنگ ها زیاد است و مدیران فرهنگی باید در سیاست گذاری به این مقوله نگاه ویژه داشته باشند.
وی با اظهار رضایت از مشارکت اهالی سرخون در ایجاد ورزشگاه این دهستان گفت: مشارکت در ساخت این ورزشگاه نشان از علاقه مندی جوانان و مردم به ورزش است و ایجاد فضای ورزشی و زیرساخت ها نه تنها ورزش این روستا را متحول می کند بلکه کمک بزرگی به ورزش منطقه خواهد کرد.
این مسوول ادامه داد: اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان نیز برای تکمیل این ورزشگاه سال آینده بودجه ای برای آن اختصاص خواهد داد.
وی، توجه به توسعه ورزش بانوان در روستاها را از جمله اولویت اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان دانست و گفت: به دلیل این که ممکن است بانوان در بسیاری از رشته های ورزشی شرکت کنند، برای مشارکت بیشتر آنان اقدامات جدی در دستور کار قرار گرفته است.
دهستان سرخون در 20 کیلومتری شمال بندرعباس قرار دارد.
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.