به گزارش ایرنا، محمدصالح ترکستانی روز شنبه در آیین تودیع و معارفه رییس بنیاد نخبگان هرمزگان اظهار داشت: محرومیت در برخی جاها مانند آفریقا که از نظر آب و ظرفیت های پیشرفت محدودیت دارند قابل درک است ولی محرومیت از هرمزگان پذیرفتنی نیست.
وی ادامه داد: امید می رود مدیر جدید بنیاد نخبگان هرمزگان با بهره گیری از ظرفیت های موجود این استان را به جایگاه واقعی خود برساند.
وی اضافه کرد: با وجود همه فشارها در سازمان مرکزی تلاش خود را برای کمک به پیشرفت نیروی انسانی هرمزگان انجام می دهیم.
معاون توسعه و مدیریت بنیاد ملی نخبگان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: گلایه هایی وجود دارد مبنی بر اینکه برخی استعدادهای برتر که برای کار به اداره های دولتی معرفی می شوند بیش از بلد بودن کار در پی امتیاز گیری هستند.
وی اظهار داشت: البته مشکل هایی هم وجود دارد، در بسیاری از سازمان ها عزمی برای انجام کار درست مشاهده نمی شود و کارایی مدیر و کارشناس نیز اهمیتی ندارد و نباید از چنین سازمان هایی توجه به نخبگی را انتظار داشت.
وی بیان داشت: در بنیاد ملی نخبگان به کسی گواهی نخبگی داده نمی شود و برچسبی به عنوان نخبه وجود ندارد.
ترکستانی اضافه کرد: اینکه فرآیند نخبه گزینی در گذشته صحیح بوده یا خیر، آیا تعداد مقاله و اختراع یا تلاش فرد برای حل مشکل های جامعه معیار درستی برای انتخاب نخبگان است یا نیست هم خود سئوال های جدی هستند.
معاون توسعه و مدیریت بنیاد ملی نخبگان ابراز داشت: نخبگی دارای تعریف خاصی است و هر کس شرایط آنرا داشته باشد می تواند از تسهیلات این بنیاد استفاده کند.
در پایان این آیین از زحمت های داوود صمصام پور در مدت رییس بنیاد نخبگان هرمزگان قدردانی و وحید عامری سیاهویی به عنوان رییس جدید این بنیاد معرفی شد.
وحید عامری سیاهویی دارای مدرک تخصصی فیزیک - اتمی و مولکولی و عضو هیات علمی دانشگاه هرمزگان است.
3219 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.