به گزارش ایرنا، بهروز اکرمی در آیین تودیع ومعارفه رییس بنیاد نخبگان هرمزگان اظهار داشت: توان اندیشه و دانش این افراد باید برای حل مسایل جامعه بکارگرفته شود و مدیران متناب با حوزه کاری خود به آنان دسترسی داشته باشند.
وی ادامه داد: شرایط هرمزگان در سال جاری و سال آینده ویژه و متفاوت است، بنابراین نیازمند استفاده از افراد دارای قدرت اندیشه هستیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان اضافه کرد: همچنین انتظار می رود نخبگان متناسب با حوزه های تخصصی خود به مسایل جامعه پرداخته و مسایل را رصد و راهکار علمی برای حل مشکل های موجود بدهند.
وی خاطر نشان کرد: به عنوان مثال بنیاد نخبگان هرمزگان چه میزان به موضوع تخصصی سایت پرورش میگو که این روزها در جامعه مطرح شده پرداخته است.
اکرمی گفت: اگر افراد صاحب صلاحیت به مباحث بپردازند افراد وارد حوزه هایی که دانش آنرا ندارند نمی شوند.
وی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع آیین تودیع و معارفه پرداخت و گفت: کشور دارای 31 استان است که هر کدام در کمترین حالت 200 مدیر دارند و در سال در هر استان سه تا چهار آیین تودیع و معارفه برگزار می شود.
اکرمی ادامه داد: با اجتناب از برگزاری آیین های تودیع و معارفه، همایش ها و کنفرانس های متعدد می توان صرفه جویی قابل ملاحظه ای در هزینه ها انجام داد و منابع حاصله را برای کارهای مهم تر استفاده کرد و این هیچ مشکل اجرایی ایجاد نمی کند.
وی اضافه کرد: حتی نیازی به برگزاری آیین تودیع و معارفه وزیر وجود ندارد و تصور نمی کنم سایر کشورها به مانند ایران آیین تودیع و معارفه داشته باشند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان همچنین ابزار داشت: اگر در این نشست مشکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که آیین تودیع و معارفه در آن برگزار شده حل شود ارزشمند است، هم اکنون رییس دانشگاه هرمزگان در پاسخ به من گفت این برای کودکان است.
اکرمی ادامه داد: رییس دانشگاه هرمزگان به جای اینکه درپی حل مشکل باشد دنبال پاسخ دادن به من بود، سایر مسایل کشور هم همین گونه است و نباید آنرا پیچیده دانست.
وی در پاسخ خود که پرسید چه کسی باید مشکل ها را حل کند، جواب داد: این ما به عنوان مسوولان جمهوری اسلامی نباید اجازه دهیم مشکل امروز را به فردا برسد و باید آنرا حل کنیم.
در پایان این آیین از زحمت های داوود صمصام پور در مدت ریاست خود بر بنیاد نخبگان هرمزگان قدردانی و وحید عامری سیاهویی به عنوان رییس جدید این معرفی شد.
وحید عامری سیاهویی دارای مدرک تخصصی فیزیک - اتمی و مولکولی و عضو هیات علمی دانشگاه هرمزگان است.
3219/ 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.