به گزارش ایرنا، محمدرضا رزاقی روز شنبه در نشست ستاد شاهد آموزش و پرورش هرمزگان اظهار داشت: اساس کار و راهبرد وزارت آموزش و پرورش قرار دادن این مدرسه ها در مسیر رقابت با سایر مدارس است و این به این معنی است که این مدرسه ها در نظام ارزیابی همپای سایر مدارس بدون ارفاق و یا ملاحظه مشمول ارزیابی هستند.
وی ادامه داد: این نگرش باعث شده است مدیران و معلمان مدارس شاهد با نهایت دقت و تلاش در ارتقای شاخص های آموزشی و تربیتی بکوشند و این مدارس را در شمار بهترین مدارس الگو کنند.
مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش، عملکرد مدرسه های شاهد در ارزیابی های تخصصی را در تحقق اهداف سند تحول بنیادین عملکرد موفق ارزیابی کرد.
رزاقی افزود: با اجرای طرح تدبیر در مدارس ابتدایی و طرح تعالی مدیران در دوره متوسطه، هدف مشخص رسیدن به نقطه مطلوب در طرح استانداردسازی است.
این مقام مسوول برگزاری کارگاه های کیفیت بخشی فعالیت های آموزشی و پرورشی مدارس را در راستای تبیین نقشه راه سند تحول نظام تعلیم و تربیت و انسجام بخشی به فعالیت های این سند در جهت ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی عنوان کرد.
وی یادآور شد: مشارکت فعال و انگیزه بالای معلمان و مدیران مدارس شاهد در این دوره های آموزشی، چشم انداز مطلوبی را فرا روی آینده مدارس شاهد قرار داده است.

**تحصیل بیش از 5 هزار دانش آموز در 22 مدرسه شاهد
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان نیز گفت: در استان هرمزگان 5 هزار و 800 نفر دانش آموز در 22 مدرسه شاهد مشغول تحصیل هستند.
به گفته موسی دادی زاده، از مجموع 900 مدرسه تخریبی در استان چهار مدرسه ابتدایی در حوزه شاهد هستند که انتظار داریم از محل اعتبارات ملی توجه ویژه ای به نوسازی این مدارس صورت پذیرد.
وی افزود: با توجه به تکلیف برنامه ششم توسعه، وزارت آموزش و پرورش مکلف است 50 درصد از دانش آموزان را به سمت مدارس فنی حرفه ای و کار دانش سوق دهد.
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان احداث هنرستان فنی حرفه ای شاهد متناسب با نیاز این استان مورد تقاضاست که امیدواریم مساعدت های لازم صورت گیرد.
دادی زاده ادامه داد: سند تحول بنیادین به عنوان نقشه راه آموزش و پرورش، اساس و محور فعالیت همه مدیران و معلمان در استان هرمزگان است و مدارس شاهد در تحقق اهداف سند عملکرد برنامه محور دارند.
به گزارش ایرنا، شرکت در مراسم غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا، برگزاری کارگاه کیفیت بخشی فعالیت های آموزشی و پرورشی مدارس شاهد دوره ابتدایی، تشکیل جلسه ستاد شاهد استان و دیدار با خانواده شهید مدافع حرم، شهید خلیل تختی نژاد از برنامه ‌های سفر مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش به استان هرمزگان بود.
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.