به گزارش ایرنا، شهید علی آبسواران فرزند حاجی و ماهان، دانش آموز شهیدی است که یکم تیرماه سال 48 در روستای کنارو از توابع شهرستان بندرعباس به دنیا آمد و تا سوم راهنمایی تحصیل کرد.
وجود برادر بزرگوارش شهید محمد آبسواران باعث شد از کودکی او را سرمشق و الگوی خویش قرار داد و شهادت برادر، عشق و شهامت را در دل او روشن کرد.
این شهید دانش آموز در دوره که علاقه زیادی به کارهای فرهنگی و دینی داشت در دوره نوجوانی خود اقدام به تشکیل کتابخانه و مطالعه کتاب های مذهبی نمود.
شهید آبسواران نیز همچون بردارش محمد راه جبهه را در پیش گرفت و چهارم دی ماه سال 65 در منطقه عملیاتی ام الرصاص عراق به شهادت رسید.
وی ابتدای وصیت نامه اش را با این عنوان؛«به نام الله پاسدار حرمت خون شهدا» آغاز و حدیثی از حضرت صادق (ع) که؛ «کسی که در راه خدا کشته شود خداوند هیچ یک از گناهانش را به او نشان نخواهد داد وهمه گناهانش آمرزیده می شود» آغاز کرده است.
شهید آبسواران در ادامه ضمن شهادت به یگانگی خدا، پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) وجانشین وی حضرت علی(ع) نوشته است: از مال دنیا چیزی ندارم که بنویسم ولی یک مقدار خون ناقابل دارم که آن را هم در راه خدا و رسول خدا(ص) انفاق می کنم، امیدوارم که مورد قبول او و رسولش قرار گیرد.
وی در ادامه این وصیت نامه شهادت را نعمتی گران توصیف کرده که انسان می تواند با ثروت آن ایمان بخرد.
این شهید دانش آموز آورده است: ما باید فدای اسلام بشویم تا این که اسلام زنده بماند چون که اسلام با خون رشد می کند، همواره به حرف شهدا امام خمینی(ره) گوش کنید و شهدا را به یاد آورید.
شهید آبسواران در ادامه بر برپایی نمازجماعت در مسجد تاکید کرده و عنوان کرده است: برادران باید جبهه ها را پرکنید تا این که اسلام را از خطر نجات دهید و ظالم را از بین ببرید و اسلام را در سراسر جهان صادر نموده و مستضعفان را از زیر بار ظلم بیرون آورید.
9887 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.