به گزارش ایرنا، فریدون همتی شامگاه پنجشنبه در جمع مردم بخش توکهور و هشتبندی میناب با تاکید بر اینکه توسعه کشت گلخانه ای را با جدیت پیگیری می کنیم، افزود: این اقدام با توجه به بحران کم آبی حاکم بر هرمزگان یک اقدام ضروری است.
وی با اشاره به وجود استعدادهای گسترده کشاورزی در منطقه توکهور و هشتبندی میناب، گفت: باید تلاش وسیعی برای راه اندازی ناحیه صنعتی در این منطقه داشته باشیم تا در این ناحیه با سرمایه گذاری مردم و بخش خصوصی صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی ایجاد شود.
استاندار هرمزگان از کمک به بهسازی جاده میناب به هشتبندی خبر داد و افزود: در کل استان برای احداث یک هزار کیلومتر راه روستایی در سال جاری هدف گذاری کردیم که یک کار جهادی بوده و به سرعت در حال انجام است.
همتی تصریح کرد: با توجه به اقلیم هرمزگان و نوع بارندگی ها ، برای اجرای 200 پروژه آبخیزداری در استان با مشارکت منابع طبیعی برنامه ریزی شد که آب بسیاری را ذخیره می کند.
وی راه اندازی هنرستان تخصصی کشاورزی در بخش توکهور و هشتبندی را یکی از اولویت های مهم عنوان کرد و بیان داشت: بر روی استعدادهای کشاورزی این منطقه باید نیروهای ماهر کار کنند و جوانان تحصیل کرده در این زمینه می توانند بهره وری را در کار کشاورزی افزایش دهند.
شهرستان میناب در 90 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده و بخش توکهور و هشتبندی از توابع این شهرستان است.
هم اکنون وسعت گلخانه های استان هرمزگان 205 هکتار با تولید سالانه 50 هزار تن محصول خارج از فصل است که این میزان طبق اعلام سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان باید در راستای سیاست های وزارت جهاد کشاورزی در برنامه های 10ساله به 5 هزارهکتار افزایش یابد.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.