به گزارش ایرنا، سرهنگ علی اصغر افتخاری عصرچهارشنبه در جمع خبرنگاران در تشریح این خبر افزود: درپی شکایت یکی از شهروندان بندرعباس مبنی بر کلاهبرداری به بهانه وام، موضوع در دستور کارآگاهان پلیس فتا هرمزگان قرار گرفت.
وی بیان داشت: در تحقیقات صورت گرفته، مشخص شد فردی ناشناس با درج آگهی وام کم ‌بهره در سایت دیوار و فریب شاکی پرونده، مبلغ 2 میلیارد ریال از وی کلاهبرداری کرده است.
رییس پلیس فتا هرمزگان اظهارداشت: متهم با استفاده از هویت دیگران دست به کلاهبرداری زده است که با انجام اقدامات فنی و شگردهای خاص پلیسی در یکی از استان ‌های همجوار شناسایی و با اعزام اکیپی از پلیس فتا استان در مخفیگاهش دستگیر شد.
افتخاری ادامه داد: در بازجویی های صورت گرفته متهم ابتدا منکر بزه انتسابی شد اما با روبه ‌رو شدن با مستندات و مدارک جمع‌ آوری ‌شده لب به اعتراف گشود که با درج آگهی وام در شهرهای مختلف کشور اقدام به فریب افراد نموده و از آن ها کلاهبرداری کرده است.
وی اضافه کرد: در صورتی ‌که شهروندان با این شگرد از آن ‌ها کلاهبرداری شده است، می توانند با مراجعه به پلیس فتا محل سکونت خود از متهم شکایت کنند.
وی اعتماد بی‌ جا به افراد در فضای مجازی را یکی از مهم‌ ترین علل وقوع جرائم دانست و گفت: شهروندان برای دریافت وام و تسهیلات بانکی به طور حتم به بانک و مراکزی که دارای اعتبار هستند، مراجعه کنند و به‌ راحتی به افراد در فضای مجازی اعتماد نکنید.
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.