به گزارش ایرنا، محسن یکتاپور روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: صادرات این میزان آبزی به مقصد کشور‌های چین، مالزی، هنگ کنگ، امارات متحده عربی و فرانسه بارگیری شده است.
وی بیان داشت: در نیمه نخست امسال، همچنین 130هزار تن انواع آبزیان در هرمزگان صید شد که پیش بینی می شود تا پایان سال به 300 هزار تن برسد.
مدیر کل شیلات هرمزگان اظهارداشت: میزان آبزی صید شده در مدت یکسال گذشته 276 هزار تن بوده است.
یکتاپور ادامه داد: افزایش سطح زیرکشت میگو، نوسازی ناوگان صیادی و همچنین میزان رشد در بهره برداری از ظرفیت های شیلاتی استان در افزایش تولید محصولات شیلاتی هرمزگان نقش داشته است.
وی یادآورشد:هم اکنون 78 واحد شیلاتی در هرمزگان در زمینه ‌های عمل آوری، بسته بندی ماهی و میگو، کنسرو ماهی، تولید پودر و خوراک آبزیان فعالیت می‌ کنند که برای سه هزار و 160 نفر شغل ایجاد شده است.
مدیرکل شیلات هرمزگان اظهارداشت: ظرفیت روزانه واحدهای فرآوری و بسته بندی میگو پرورشی در استان حدود 250تن است.
در اطلاعات منتشره اداره کل دامپزشکی هرمزگان (صادر کننده گواهی بهداشتی صادراتی) از ماهی یال اسبی، مرکب، مارماهی و چند گونه دیگر به عنوان آبزیان عمده صادراتی از این استان نام برده شده که تنها مصرف خارجی دارند.
براساس آمارهای منتشره سازمان شیلات ایران رتبه نخست صید آبزیان در بین استان های ساحلی کشور به میزان سالانه 256هزار تن به هرمزگان اختصاص دارد.
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.