به گزارش ایرنا، خسرو سرایی روز سه شنبه در در دومین نشست تسهیل حمل و توزیع کالاهای اساسی در بندر شهید رجایی اظهار داشت: طبق تأکید مسوولان ارشد کشور، کالاهای اساسی باید در کمترین زمان ممکن از بندر خارج شوند زیرا ماندگاری کالا به نفع بخش خصوصی و بندر نیست.
وی، با بیان این که گردش کالا در انبارها باید به عنوان گزینه مطلوب مدنظر باشد، بیان داشت: در این رابطه بین مجموعه بنادر، صاحب کالا و حمل کننده کالا به بیرون از بندر باید هماهنگی های لازم صورت گیرد.
مدیرکل لجستیک و حمل و نقل چند وجهی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: از سوی به منظور توزیع متوازن کالاهای اساسی، زیرساخت های لازم بین بنادر شهید رجایی، امام خمینی(ره)، بوشهر و چابهار نیز باید فراهم کنیم.
سرایی برضرورت تمرکززدایی واردات کالاهای اساسی از یک بندر و توزیع کشتی ها بین بنادر دیگر به لحاظ دیدگاه لجستیکی و پدافند غیرعامل تاکید کرد و افزود: مجموعه مدیریتی بندر شهید رجایی در زمینه تحقق تعهداتش برای خروج سریع کالاهای اساسی از بندر به خوبی عمل کرده است.
بندر شهید رجایی با ظرفیت سالانه 100 میلیون تن کالا، بزرگترین و مهم ترین بندر جمهوری اسلامی ایران است که به تنهایی 58 درصد عملیات کالاهای غیرنفتی، 43 درصد عملیات جابه جایی فرآورده های نفتی و 85 درصد از عملیات کانتینری بنادر کشور را بر عهده دارد.
در مجموع استان هرمزگان با بهره مندی از 2 هزار و 237 کیلومتر نوار ساحلی و 14 جزیره، دارای 71 بندر بزرگ و کوچک در کرانه خلیج فارس و دریایی عمان است.
9887 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.