به گزارش ایرنا، ایرج حیدری دوشنبه شب در دوازدهمین نشست کارگروه تخصصی اشتغال هرمزگان اظهار داشت: این درحالی است که پشتیبانی لازم از سوی استانداری هرمزگان برای جذب اعتبار وام های اشتغال روستایی برای نهادهای حمایتی انجام شده است.
وی ادامه داد: مدیران این نهادها باید به صورت جدی پیگیری های لازم را برای جذب اعتبار وام های اشتغال روستایی در پایتخت انجام دهند و آنرا به سرانجام مطلوب برسانند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار هرمزگان اضافه کرد: بانک های عامل در کنار پیگیری های مدیران کل نهادهای حمایتی هرمزگان پیگیر تخصیص اعتبار این نهادها از محل اشتغال روستایی برای استان باشند تا پس از رفع جذب این اعتبارها، وام با سرعت مناسبی به مددجویان برای اجرای طرح های اشتغالزایی اعطاء شود.

*** باید برای وقت مردم احترام قایل شد
حیدری بیان داشت: وقتی پرونده ای توسط متقاضی برای دریافت وام بانکی برای انجام طرح های اشتغالزایی تکمیل می شود توقع ایجاد شده و صاحب طرح برای تکمیل پرونده خود اقدام به پیگیری، هزینه، صرف زمان، تامین ضامن و سایر اقدام های مورد نیاز می کند.
رییس دوازدهمین نشست کارگروه تخصصی اشتغال هرمزگان ادامه داد: متقاضی نباید در قدم آخر با پاسخ منفی اداره ها و بانک ها مواجه شود و برای این منظور اطلاع رسانی مناسب از ابتدا انجام گیرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار هرمزگان بیان داشت: اداره های دولتی اجرایی و بانک ها با اطلاع رسانی مناسب در همان ابتدای کار تمام واقعیت ها را با مردم در میان بگذارند و از تحمیل هزینه های اضافه به آنها اجتناب کنند.
حیدری تاکید کرد: باید برای وقت مردم احترام قایل شد و از اقدام هایی که موجب ایجاد بدبینی در بین مردم نسبت به عملکرد مدیران می شود اجتناب کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار هرمزگان تصریح کرد: روستاهای استان با توجه به ظرفیت های موجود مستعد اجرای طرح های اشتغالزایی و اقتصادی متناسب هستند.
وی بیان داشت: با اجرای طرح پرداخت وام اشتغال روستایی طرح های مختلف سرمایه گذاری برای ایجاد اشتغال در حال اجرا است که تکمیل این طرح ها فرصت های شغلی مناسبی در مناطق مختلف روستایی استان ایجاد می کند.
رییس دوازدهمین نشست کارگروه تخصصی اشتغال هرمزگان افزود: عملکرد خوبی از استان در زمینه جذب اعتبار اشتغال روستایی به ثبت رسیده و در این زمینه اداره های دولتی اجرایی و بانک های عامل عملکرد مطلوبی دارند.
وی در خصوص اجرای طرح مشاغل خانگی در استان هم اظهار داشت: در مسیر اجرای طرح مشاغل خانگی اقدام های خوبی انجام شده ولی تا رسیدن به نتیجه مطلوب فاصله وجود دارد.
وی افزود: این طرح هدف مهم مردمی کردن اقتصاد را دنبال می کند و در اقتصاد مقاومتی از جایگاه بسیار مهمی برخوردار است و دستگاه های اجرایی تحقق این طرح مهم را با جدیت دنبال کنند.
3219/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.