به گزارش ایرنا، امامان جمعه هرمزگان با اشاره به اقتدار ایران اسلامی در منطقه و جهان، بیان داشتند: امروز ایران اسلامی به برکت خون شهدا و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری از جایگاه ویژه ای در دنیا برخوردار بوده و مردم بسیاری از کشورها مقاومت و تلاش مردم ایران را الگوی خود قرار داده اند.
خطیبان جمعه هرمزگان با تشکر از حضور گسترده مردم در گرامیداشت حماسه نهم دیماه، اظهار داشتند: مردم با این حضور گسترده به دشمنان تاکید کردند که از فتنه انگیزی پرهیز کنند زیرا که دود آن در چشم خودشان خواهد رفت.
تاکید بر اهمیت حفظ حجاب و فرهنگسازی هر چه بیشتر در این زمینه ، گرامیداشت 19 دیماه سالروز قیام خونین مردم قم و دیدار رهبر معظم انقلاب با دبیر کل جهاد اسلامی فلسطین از جمله دیگر محورهای سخنان امامان جمعه هرمزگان در خطبه های این هفته بود.
**قشم
امام جمعه قشم گفت: حضور آمریکا در خلیج فارس عامل ناامنی است و جمهوری اسلامی ایران قادر است امنیت تمام منطقه خلیج فارس و کشورهای حاشیه آن را بدون دوشیدن آن‌ ها تامین کند.
حجت الاسلام میثم تارَم در خطبه های نمازجمعه این هفته قشم افزود: اردیبهشت ماه امسال رهبر معظم انقلاب پیش بینی کردند که آمریکا از خاورمیانه خارج می شود و امروز با خروج نیروهای آمریکایی از سوریه و افغانستان شاهد تحقق این پیش بینی هستیم.
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار دبیرکل جنبش جهاد اسلامی با وی، ادامه داد: جهان نظاره‌ گر آثار ضعف و نابودی رژیم صهیونیستی است و پیش بینی رهبری در خصوص شکست این رژیم جعلی و تشکیل حکومت توسط مردم فلسطین، در آینده ‌ای نزدیک تحقق خواهد یافت.
امام جمعه قشم با اشاره به نامه امام علی(ع) به مالک اشتر اظهار داشت: مدیران جامعه اسلامی باید مراقب باشند حقی از حقوق مردم توسط آنان، اطرافیان آنها و خواص جامعه ضایع نشود.
حجت الاسلام تارم تاکید کرد: مدیران جامعه اسلامی باید با دسیسه ‌چینان و توطئه گران در کشور قاطعانه برخورد کنند و در این عرصه نیز بین مسلمان یا پیروان اقلیت‌های دینی تفاوتی قائل نشوند.
**پارسیان
امام جمعه پارسیان در خطبه های این هفته نماز جمعه این شهرستان با بیان اینکه مردم با حضور گسترده در نهم دیماه، حماسه بزرگ دیگری رقم زدند، گفت: این مردم همواره پشتیبان ولایت فقیه و حافظ ارزش های دینی و اسلامی هستند و همواره نیز با حضور در صحنه های مختلف این موضوع را به همه دنیا نشان داده اند.
حجت الاسلام هادی میرزایی بیان داشت: تکریم 9 دی به این جهت است که مسیر آینده را بشناسیم تا عده ای فتنه گر و خود فروخته به نام دفاع از حقوق ملت سر ملت را کلاه نگذارند.
حجت الاسلام میرزایی با اشاره به پیش بینی مقام معظم رهبری در اردیبهشت امسال مبنی بر خروج آمریکا از غرب آسیا، افزود: مدل خروج آمریکا از سوریه نشان دهنده شکست آنها در منطقه و پیروزی جبهه مقاومت است.
امام جمعه پارسیان با انتقاد از وضعیت حجاب در جامعه ، به مسوولان نسبت به بی تقاوتی به این منکر تذکر داد و گفت: حجاب یک موضوع مهم اسلامی است و باید مردان و زنان از آن به عنوان یک رکن اسلامی دفاع کنند.
**رودان
امام جمعه رودان در خطبه های این هفته نماز جمعه این شهرستان با اشاره به خروج امریکا از منطقه، گفت: امروز همه دنیا شاهد شکست و سرافکندگی امریکا هستند.
حجت الاسلام مهدی دری بیان داشت: دشمن تلاش بسیاری برای ایجاد اختلاف و نفاق در میان ملت ها و کشورهای اسلامی کرد اما همه تلاش هایش با شکست مواجه شد.
وی افزود: خروج آمریکا از منطقه نتیجه ایستادگی و مقاومت پیروزمندانه جوانان اسلامی بوده و این همان درس انقلاب اسلامی برای تمام دنیا است.
امام جمعه رودان گفت: دنیا باید بداند مردم ایران اسلامی نسبت به تمام اقدامات و تحرک ها آگاه هستند و اجازه هیچ گونه جسارتی را به دشمنان نخواهند داد.
حجت الاسلام دری در خطبه های این هفته نماز جمعه رودان بر انجام فعالیت فرهنگی بیشتر در جامعه به منظور پاسداری از عفاف و حجاب تاکید کرد و گفت: باید فلسفه حجاب در جامعه میان نسل جوان نهادینه شود.
**بندرلنگه
امام جمعه موقت بندرلنگه در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین، گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار تاکید کردند که پیروزی نهایی از آن مردم فلسطین است.
حجت الاسلام حسن فقیهی‌ فر اظهار داشت: امروز ایران اسلامی از قدرت و جایگاه مقتدرانه ای در منطقه برخوردار است و می تواند به صورت کامل امنیت را برای خود و همسایگانش فراهم نماید.
وی با اشاره به در پیش بودن روز نوزدهم دیماه، گفت: این روز سالروز قیام خونین مردم قم و یادآور حماسه بزرگ و باشکوهی است که مردم با بصیرت و دشمن شناسی و اقدام به موقع خود زمینه ساز پیروزی انقلاب اسلامی شدند.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.