پطرس ترابی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: به طور میانگین در هر مدرسه 100 دانش آموز و در مجموع 3600 دانش آموز در این مدت زمان آموزش های مرتبط با پسماند را فراگرفته اند.
وی افزود: این آموزش‌ها در حوزه آشنایی با پسماند خشک و تر، آشنایی با ساعت جمع‌آوری زباله، نهادینه کردن تولید کمتر زباله، تفکیک زباله از مبداء و غیره، ارایه شده است.
ترابی با اشاره به اهمیت آموزش در ارتقاء فرهنگ شهروندی، بیان داشت: فرایند آموزش به ویژه آموزش‌های همگانی و شهروندی از کارآمدترین راهکارها در رفع معضلات و مشکلات شهری است.
رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندرعباس تصریح کرد: توجه نکردن به آموزش موجب رکود نقش شهروندان در نظام مدیریت شهری و همچنین باعث فراهم نشدن شرایط توسعه پایدار شهری خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: این سازمان در سیاست‌های خود آموزش را به عنوان یک اصل مهم در برنامه‌ ریزی خود مدنظر قرار داده است.
ترابی با اشاره به ضرورت اجرایی شدن هر چه مطلوب‌ تر تفکیک و جدا سازی پسماند در مبداء و گسترش آن در همه سطح شهر، یادآور شد: اجرای صحیح تفکیک پسماند در مبدا به عنوان یکی از قوی ‌ترین گزینه‌های مدیریت پسماند محسوب می‌شود.
وی بیان داشت: مفاهیم فرهنگ شهروندی باید از سنین پایه آموزش داده شود که سازمان پسماند با به کارگیری نیروهای متخصص و ابزارهای آموزشی مناسب، این آموزش‌ها را با هدف بالا بردن سطح فرهنگ‌ عمومی به علت تاثیرگذار بودن دانش آموزان در نظام خانوادگی امروز مدنظر قرار داده است.
این مقام مسوول با تاکید بر فرهنگ ‌سازی تفکیک پسماند در مبداء و تبدیل آن به عادت همیشگی برای حفاظت از محیط ‌زیست، بیان داشت: ترویج فرهنگ کاهش تولید پسماند، کم‌ حجم‌ سازی آن، آبگیری پسماند و تفکیک آن در مبدا از برنامه‌های اصلی سازمان پسماند است.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.