به گزارش ایرنا این دانشجویان بارها نسبت به افزایش کرایه، وضعیت نامناسب و تعداد ناکافی اتوبوس های رفت و برگشت بین دانشگاه هرمزگان تا شهر بندرعباس گلایه خود را به مسوولان دانشگاه هرمزگان اعلام کردند.
یکی از دانشجویان دختر این دانشگاه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اکنون برای تردد بین شهر بندرعباس و دانشگاه هرمزگان بوسیله اتوبوس باید 40 هزار ریال شامل20 هزار ریال برای آمدن به دانشگاه و 20 هزار ریال برای رفتن به بندرعباس پرداخت کنیم.
این دانشجوی دختر رشته منابع طبیعی که نخواست نامش را بیان کند افزود: تعداد اتوبوس ها ناکافی است که باعث شده دانشجویان دختر و پسر از تنگی فضا بسیار اذیت می شوند.
دانشجوی دیگری هم گفت: 60 نفر در اتوبوس 40 نفره سوار می شوند و بسیاری از دانشجویان مجبور هستند تمام مسیر را به ایستند این درحالی است که اتوبوس های فرسوده و زنگ زده و به اندازه کافی اتوبوس نیست.
علیرضا نصرت آبادی افزود: هر دانشجو برای رفت و برگشت خود در ماه باید 1 میلیون و 200 هزار ریال بپردازد و بسیاری از دانشجویان توان پرداخت آنرا ندارند.

** وعده مسوولان برای ورود اتوبوس های بی آرتی
رییس دانشگاه هرمزگان در پاسخ به خبرنگار ایرنا در خصوص مشکل اتوبوس های رفت و برگشت دانشجویان بین این دانشگاه و شهر بندرعباس گفت: مسوولان اتوبوسرانی بندرعباس وعده داده اند تعداد و کیفیت اتوبوس ها با ورود اتوبوس های بی آر تی به چرخه حمل و نقل ارتقاء یابد.
علی اکبر شیخی فینی اظهار داشت: مسوولان اتوبوسرانی زمان دقیقی برای تحقق این وعده خود اعلام نکرده اند ولی گفته اند تا پایان سال انجام می شود، در خصوص رفتارهای رانندگان موضوع را پی گیری می کنیم و دانشگاه در این خصوص بی تفاوت نبوده است.
وی بیان داشت: در مجموع حدود پنج هزار دانشجوی این دانشگاه برای جابه جایی بین دانشگاه هرمزگان و شهر بندرعباس از اتوبوس استفاده می کنند.
رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس هم در خصوص نرخ کرایه اتوبوس های بین دانشگاه هرمزگان و شهر بندرعباس گفته، در سال تحصیلی جاری با توجه به استفاده از اتوبوس‌ های بخش خصوصی و تعیین نرخ مصوب جدید، هزینه هر کورس اتوبوس دانشجویان از مرکز شهر به سمت دانشگاه هرمزگان 20 هزار ریال تعیین شد.
سعید حسینی پور افزود: براساس شرایط اقتصادی جامعه و بالارفتن هزینه ها، مبلغ کرایه ها بیشتر از مبلغ مصوب است، اما با در نظر گرفتن شرایط دانشجویان با این میزان موافقت شده است.
وی بیان داشت: مبلغ مصوب سرویس رفت و برگشت دانشجویان از بندرعباس به سمت دانشگاه و برعکس قبل از آغاز سال تحصیلی جدید در نشست مشترک نمایندگان سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر و دانشگاه هرمزگان تعیین و مورد تصویب قرار گرفت.
رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس اظهار داشت: در سال تحصیلی 92 و 93 با توجه به تمدید نشدن قرارداد توسط دانشگاه هرمزگان، مقرر شد این سازمان هزینه سرویس را از دانشجویان دریافت کند و کرایه هر کورس در سال 93 مبلغ پنج هزار ریال و در سال های 94 تا 96 مبلغ 10 هزار ریال بوده است.
از سوی دیگر رییس وقت سازمان اتوبوسرانی بندرعباس و حومه در دی ماه سال 95 گفته بود: امید می رود با برنامه ریزی های صورت گرفته 26 دستگاه اتوبوس بی آر تی به ناوگان حمل و نقل مسافری درون شهری بندرعباس افزوده شود.

** 63 دستگاه اتوبوس تندرو برای شهر بندرعباس خریداری شده است
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندرعباس با اشاره به بهره برداری از طرح اتوبوس های تندرو در این شهر در دهه فجر امسال، گفت: تاکنون 63 دستگاه اتوبوس تندروی شهری برای اجرای این طرح خریداری شده است.
بابک هاشمی اظهار داشت: براساس جانمایی های صورت گرفته طرح اتوبوس تندرو شهری (BRT ) به زودی در خیابان اصلی (امام خمینی ره) شهر بندرعباس به طول 28 کیلومتر شامل 14 کیلومتر رفت، 14 کیلومتر برگشت، اجرا و سبب بهبود حمل و نقل عمومی در سطح شهر خواهد شد.
وی هزینه اجرای این طرح را یک هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: با اجرای این طرح امکان جابه جایی سه هزار نفر در مسیرهای مذکور در هر ساعت وجود دارد.
هاشمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر برای اجرای طرح توسعه ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی و تاکسیرانی در بندرعباس، اصلاح هندسی و توسعه معابر، بازگشایی معابر در بافت‌های قدیمی، نصب علایم، تجهیزات ترافیک شهری و خط‌ کشی محوری و چراغ ‌های راهنمایی و رانندگی در حال اجرا است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندرعباس بیان داشت: با راه اندازی خطوط اتوبوس های تندرو شهری که از نیازهای مهم شهر بندرعباس است، بار ترافیکی این شهر کاهش یافته و بخشی از مشکلات تردد و حمل و نقل در آن برطرف خواهد شد.
وی تاکید کرد: وضعیت شهر بندرعباس به گونه ای است که باید هر چه سریعتر توسعه حمل و نقل درون شهری در آن محقق شود و شهرداری نیز تمام تلاش خود را در همین راستا به کار گرفته است.
هاشمی تصریح کرد: طرح اتوبوس تندرو شهری (BRT) یکی از پروژه‌های حائز اهمیت شهرداری بندرعباس است و بخش‌ های مختلف شهرداری با این پروژه درگیر بوده و بافت مرکزی شهر بیشترین تاثیر و تغییر را از اجرای این پروژه به خود می ‌بیند.
3219 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.