به گزارش ایرنا، رضا مدرس شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح ویژه توسعه و عمران منطقه ساحلی مکران در نشست دهم دیماه این شورا در محل ساختمان شهید دادمان وزارت راه و شهرسازی با حضور وزیر راه مطرح و کلیات آن پس از بحث و بررسی مورد موافقت قرار گرفت.
وی افزود: در این نشست وزیر راه و شهرسازی طرح موجود را که پایه ریزی توسعه سواحل مکران را برعهده دارد نتیجه یک فرآیند علمی و طولانی دانست که نمونه و مشابهی برای آن در کشور نمی توان یافت.
مدرس تصریح کرد: در این نشست وزیر راه دستوراتی در خصوص توجه بیشتر به قابلیت های صنعتی جاسک و اهتمام جدی تر به بهره گیری از قابلیت های بی نظیر گردشگری و تجاری سیریک صادر کرد.
وی با اشاره به ضرورت تنوع بخشی به اقلیم و در نظر گرفتن پهنه پشتیبان برای فعالیت های اقتصادی منطقه ساحلی مکران، ضرورت واگذاری ماموریت و جایگاه مناسب برای شهرستان بشاگرد در روند توسعه سواحل مکران را اجتناب ناپذیر دانست.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان اضافه کرد: شهرستان بشاگرد و سواحل مکران به موازات هم از مزایای حضور بشاگرد در این فرآیند سود خواهند برد.
مدرس خواستار سرعت بخشی به روند رسیدگی و تصویب طرح ویژه توسعه و عمران مناطق ساحلی مکران شد و بیان داشت: نباید اجازه داد که تاخیر در تصویب نهایی این طرح سبب بی اثر شدن مزیت های نسبی ارزشمند این منطقه استراتژیک شود.
وی تاکید کرد: طرح مذکور دارای نقاط قوت فراوانی است و اگر نقاط ضعفی هم دارد باید به سرعت برطرف و طرح پس از تصویب نهایی جهت اجرا ابلاغ شود.
سواحل مکران در محدوده آب های ساحلی و اقیانوسی دریای عمان از ایستگاه های مهم و اصلی تجارت، اقتصاد و گردشگری ایران است واین منطقه از حوزه گواتر و پسابندر چابهار آغاز و تا منطقه جاسک هرمزگان ادامه دارد.
این سواحل دروازه طلایی ایران اسلامی است که توسعه آن در بخش های مختلف با توجه به فرمایش ها و تاکید مقام معظم رهبری به صورت ویژه در دستور کار دولت تدبیر و امید قرار گرفته و در حال عملیاتی شدن است.
50 تا 60 درصد سواحل مکران در استان هرمزگان قرار دارد و دولت و وزارت راه و شهرسازی و سایر دستگاه های اجرایی در صدد هستند با رونق اقتصادی ساحلی در این منطقه، کسب و کار در بین مردم شرق استان هرمزگان توسعه یابد.
سواحل مکران فرصتی ویژه برای جذب سرمایه گذاران و توسعه و عمران شهرستان های جاسک، سیریک و میناب در شرق استان هرمزگان است.
شهرستان سیریک در 170 کیلومتری، جاسک و بشاگرد در 300 کیلومتری و میناب در 90 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده اند.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.