حجت الاسلام محمد ذاکری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این کتابخانه‌ ها با مشارکت مردم خیر استان با کمک های مالی یک میلیارد و 500میلیون ریالی تا 5 میلیارد ریال در فضای 120 تا 800 مترمربع به بهره برداری رسیده است.
وی نسبت به وجود نداشتن حتی یک کتابخانه در برخی از شهرهای استان، ابراز نگرانی کرد و افزود: 12 شهر استان هرمزگان بدون کتابخانه هستند و مردم این شهرها امکان دسترسی به کتابخانه ندارند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان خواستار مشارکت و نگاه و یژه خیران به این شهرها در ساخت کتابخانه شد.
به گفته حجت الاسلام ذاکری، روستاهایی دارای بیش از یکهزار و 500 نفر جمعیت شرط احداث کتابخانه را دارا هستند.
مجمع خیرین کتابخانه ساز استان هرمزگان در سال 92 به ریاست سید عبدالله هاشمی و عضویت 7 نفر تشکیل شد و با تشکیل این مجمع ساخت کتابخانه‌ های عمومی خیرساز در دستورکار اداره کل کتابخانه‌های عمومی این استان قرار گرفت.
با راه اندازی این مجمع در سال 92 تا کنون، 14 باب کتابخانه در مناطق مختلف استان هرمزگان شاخته شده که شامل کتابخانه ‌های عمومی«شیخ جعفر زمانی تختی» در روستای تخت « شهید جاویدالاثر رضاپرور» در روستای سرخون، «شهید منصور اسفندی» در روستای سید سلیمان در شهرستان بندرعباس است.
از این تعداد کتابخانه ساخته شده کتابخانه خیری «حاج عبدالله والی» در روستای خمینی شهر بشاگرد، «آل یاسین نصیرایی» در میناب؛ «آل طاها بیکاه» در رودان، «رسول اکرم (ص)» روستای دوربنی و «اندیشه»، «بنی معین» روستای گورزین در شهرستان قشم، «شادروان نصرت الله ملایی» شهر دشتی و «خاتم الانبیا» در روستای برکه دوکا در شهرستان پارسیان قرار دارد.
کتابخانه «توحید» روستای عالی احمدان و «خیام» روستای کهتویه بستک و کتابخانه خیری «بقیه الله» روستای طاشکوئیه در شهرستان حاجی آباد نیز از دیگر کتابخانه هایی هستند که توسط خیران ساخته شده است.
9887 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.