به گزارش ایرنا، سردار عزیزالله ملکی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در همین مدت زمان انواع کالای قاچاق از جمله مواد غذایی، البسه، سوخت، قطعات خودرو ، لوازم خانگی، دام و مواد دخانی کشف شده است.
وی ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده را 268 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: در این رابطه 120 متهم فعال در قاچاق کالا نیز دستگیر و برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی استان معرفی شدند.
فرمانده انتظامی هرمزگان خاطرنشان کرد: در مدت زمان مذکور 524 فقره پرونده کالای قاچاق در استان تشکیل شده که از این شمار 48 پرونده بالای یک میلیارد ریال و 476 فقره پرونده زیر یک میلیارد ریال بوده است.
سردار ملکی با بیان اینکه قاچاق کالا و ارز تاثیر سوء بسیاری بر اقتصاد کشور دارد، گفت: نیروی انتظامی با همه توان با این پدیده شوم اقتصادی برخورد می کند و برای موفقیت بیشتر در این مسیر نیازمند همدلی و همراهی مردم نیز است.
وی ضمن تشکر از تعامل خوب مردم با نیروی انتظامی از آنها خواست تا در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک قاچاق مراتب را برای پیگیری در اسرع وقت به پلیس 110 اطلاع دهند.
هرمزگان با 103 هزار کیلومتر مربع وسعت، 13 شهرستان و 5 محور اصلی ورودی و خروجی دارای راه هوایی، ریلی، دریایی و جاده ای است که بندر شهید‌ رجایی به عنوان دروازه طلایی اقتصاد ایران یکی از بندرهای مهم این استان به شمار می آید.
موقعیت استراتژیک هرمزگان باعث شده حجم قابل توجهی از کالای قاچاق از طریق مبادی رسمی، ساحلی، روستایی و خورها به طور غیرمجاز وارد استان شود.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.