سجاد امیریان روز پنجشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: طراحی فضای این یادمان ها باید به قدری زیبا باشد که مردم یادمان شهدا را برای گردش 13 فروردین انتخاب کنند و یا مراسم های راهپیمایی 22 بهمن و برگزاری مسابقه های ورزشی در این مکان ها انجام شود.
وی با اشاره به انجام بیش از80 عملیات در دوران دفاع مقدس، گفت: بازکاوی و اجرای شب خاطره از این عملیات ها درکنار یادمان شهدای گمنام به صورت ماهیانه یکبار از برنامه های مد نظر اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در حوزه فرهنگی است.
وی تصریح کرد: ایجاد زیرساخت های فرهنگی از جمله مساجد و کتابخانه های دفاع مقدس از دیگر چشم انداز تعریف شده در ساخت یادمان های شهدا است.
مدیر امور شهدای گمنام و راهیان نور اداره کل آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس هرمزگان نیز گفت: هم اکنون 179 شهید گمنام در 67 نقطه استان تدفین شده اند.
امیریان بیان داشت: همه شهرستان ها و جزیره های دارای سکونتگاه انسانی از وجود شهدای گمنام برخوردار بوده و بیشتر شهرها نیز مزین به پیکر شهدای گمنام هستند.
وی ادامه داد: به دلیل اهمیت وحدت شیعه و سنی در برخی از روستاها بنا به درخواست مردم اهل سنت این مناطق مثل بندر مغویه، بندرمقام و روستای گچین از نعمت شهدای گمنام برخوردار شدند.
مدیرامور شهدای گمنام و راهیان نور اداره کل آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس هرمزگان افزود: همه دانشگاه های مرجع هرمزگان نیز بجز دانشگاه پیام نور از نعمت شهید گمنام برخودار هستند.
9887 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.