به گزارش ایرنا، خلیل قاسمی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در سال 96 میزان حقوق دولتی دریافتی درحال بهره برداری از معادن استان 37 میلیارد ریال بود که نسبت به سال گذشته 63درصد افزایش داشته است.
به گفته وی، رعایت موارد ایمنی و فنی، تعامل با دستگاه های اجرایی مرتبط با امور معادن، دریافت به موقع حقوق دولتی، ادامه مطالعات و عملیات اجرایی اکتشاف مناطق امیدبخش، برداشت قانونی و اصولی طبق مجوزهای صادره و رعایت ایمنی کارگران شاغل در معادن بخشی از اولویت های سازمان صنعت، معدن و تجارت است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه امسال 12 فقره پروانه بهره برداری در بخش معادن با سرمایه ثابت 75 هزار و 928 میلیون ریال در استان صادر شد که با صدور آن زمینه اشتغال 164 نفر فراهم شد.
قاسمی گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه امسال نیز 170 مورد بازدید نظارتی از معادن هرمزگان انجام شد و 20 فقره مجوز برداشت شن و ماسه نیز در این استان صادر شد.
استان هرمزگان دارای 310 معدن مختلف شامل انواع مصالح ساختمانی، سنگ تزئینی، معادن غیر فلزی، شامل خاک سرخ، نمک، پتاس و معادن فلزی مانند سنگ آهن، کرومیت، منگنز است که حدود 3 هزار نفر به طور مستقیم در این معادن فعالیت می کنند.
براساس آمارهای موجود همچنین بیش از یکصد معدن غیر فعال در هرمزگان نیز شناسایی شده است.
9887 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.