به گزارش ایرنا، امید ذاکری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این مدت همچنین با انجام 32 عملیات از 681 هکتار از زمین ملی و منابع طبیعی تصرفی سال های گذشته نیز با اجرای احکام قضایی و با همکاری نیروی محترم انتظامی و دریابانی استان رفع تصرف شد.
وی در این رابطه به رفع تصرف 5 هکتار از زمین ملی منطقه سیرومچ شهرستان جاسک اشاره کرد و ادامه داد: این میزان زمین در سال های قبل توسط افراد سودجو تصرف شده بود که با دستور مرجع قضایی و با حضورنیروهای یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری جاسک و پاسگاه مرزی دریایی یکدار رفع تصرف و اعاده وضع به حال سابق برگشت.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان ارزش ریالی این میزان زمین رفع تصرف شده را معادل یک میلیارد و 505 میلیون ریال اعلام کرد.
ذاکری گفت: با توجه به روش های قانونی سریع درخصوص واگذاری زمین برای تمام فعالیت های اقتصادی کشاورزی وغیرکشاورزی متقاضیان می توانند با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها، مدیریت اموراراضی استان و یا مرکز خدمات سرمایه گذاری استان نسبت به پیگیری و اجرایی کردن طرح های تولیدی خود اقدام کند.
استان هرمزگان دارای بیش از یک میلیون هکتار جنگل طبیعی و بیش از 4 میلیون هکتار مرتع است که ضمن بهبود فضای زیستی و کاهش بروز سیلاب ها و تندبادهای مخرب با توجه به بیش از دو دهه خشکسالی این استان حفاظت از آنها می تواند در کنترل کانون های تولید گرد و غبار هرمزگان نقش به سزایی داشته باشد.
9887 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.