به گزارش ایرنا، فریدون همتی سه شنبه شب در پیام خود آورده است: این عالم برجسته به عنوان یکی از شاگردان حضرت امام خمینی (ره) از ابتدا حضوری فعال و اثرگذار در نهضت انقلاب اسلامی داشت.
وی در این پیام بیان داشته است: آیت الله هاشمی شاهرودی پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در عرصه های مختلف، چه در سنگر تربیت طلاب در حوزه های علمیه و چه در مسوولیت های مهم در نظام جمهوری اسلامی ایران، خدمات شایان توجهی را به نظام و انقلاب و مردم ارائه کرد.
در این پیام آمده است: بی گمان آثار و برکات خدمات این مجاهد نستوه در مسوولیت های مهمی همچون ریاست قوه قضائیه، نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری، عضویت در شورای نگهبان و ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام برای همیشه ماندگار خواهد بود.
استاندار هرمزگان در این پیام عنوان کرده است: رحلت جانسوز حضرت آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، موجب حزن و اندوه ملت شریف ایران شده است.
همتی در این پیام آورده است: اینجانب ارتحال حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی را به محضر مردم شریف ایران، رهبر معظم انقلاب اسلامی و بیت مکرم ایشان تسلیت عرض می نمایم و برای آن عزیز سفر کرده رحمت واسعه و علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر را از درگاه خداوند متعال مسئلت می نمایم.
به گزارش ایرنا، آیت الله هاشمی شاهرودی پس از تحمل یک دوره بیماری ساعت 22 دیشب سوم دیماه در سن 70 سالگی دعوت حق را لبیک گفت.
آیت الله شاهرودی متولد 1327 در شهر نجف و از سال 1373 در دوره های مختلف (سوم، چهارم، پنجم، ششم و هفتم) عضو شورای نگهبان بود.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام بین سال های 1378 تا 1388 از سوی رهبر معظم انقلاب بعنوان رییس قوه قضاییه منصوب شد و نماینده مجلس خبرگان رهبری در دوره های سوم، چهارم و پنجم بود.
وی از سال 1396 ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و از سال 1390 ریاست هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه را با حکم رهبر معظم انقلاب بر عهده داشت.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.