به گزارش ایرنا، عبدالرضا پیروی منش عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار اشت: در هفته سوم اجرای طرح یاد شده ، بازرسان این سازمان حدود سه هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی انجام دادند.
وی افزود: از این شمار بازرسی انجام شده، 291 پرونده تخلف به ارزش بیش از 86 میلیارد ریال تشکیل و برای صدور رای نهایی به اداره کل تعزیرات حکومتی ارجاع شد.
وی افزود: طرح نظارتی مشهود بازار با استقرار نمایندگان این سازمان در چهار نقطه از شهر بندرعباس و برخی شهرستان ها در حال اجرا است تا همشهریانی که با روند شکایت در سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان و تعزیرات حکومتی آشنایی ندارند، به این نمایندگان مراجعه کنند.
معاون نظارت، بازرسی و انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان هرمزگان مجموع تخلف های کشف شده در مدت اجرای این طرح را 591 مورد اعلام کرد.
پیروی منش تصریح کرد: واحدهای صنفی که پروانه کسب و کارت مباشر ندارند و یا قیمت کالاهای خود را درج نکرده باشند توسط بازرسان شناسایی و در صورت تمکین نکردن ، جهت برخورد قانونی به تعزیرات حکومتی معرفی خواهند شد.
این مقام مسوول اظهار داشت: مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در سطح بازار مراتب را برای بررسی با تماس با شماره 124 به سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان اطلاع دهند.
وی ابزارداشت: از تمام شهروندان هرمزگان که تمایل دارند با سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان به صورت داوطلبانه کار کنند تقاضا می شود به واحد اداره مشارکت های مردمی واحد 124 مراجعه کنند.
به گزارش ایرنا، طرح نظارتی مشهود بازار در هرمزگان از 10 آذرماه شروع شده و تا 10 دی ماه ادامه دارد.
این طرح نظارتی با مشارکت بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و نیروی انتظامی در حال اجرا است.
در این طرح بازرسا در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از کم فروشی، گرانفروشی، صنوف بدون پروانه کسب و کارت مباشر با متخلفان برابر قانون در محل برخورد می کنند.
براساس آمارهای موجود هم اکنون 40 هزار واحد صنفی در استان هرمزگان فعالیت دارند.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.