مرضیه سی سی پور روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سامانه ناپایدار جوی از روز جمعه هفته گذشته وارد هرمزگان شد که از روز گذشته (یکشنبه) از سرعت وزش باد کاسته شده است اما همچنان در محدوده خلیج فارس شرایط نامساعد و دریا متلاطم است.
وی بیان داشت: بامداد فردا سه شنبه نیز با افزایش سرعت بادهای غربی، محدوده خلیج فارس و به تدریج تنگه هرمز و دریای عمان متلاطم پیش بینی می ‌شود.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان اظهارداشت: هم اکنون شرایط پایداری در دیگر نقاط استان حاکم است و وضعیت دریایی جهت ترددهای دریایی و انجام امور صیادی و دریانوردی مساعد پیش بینی می ‌شود.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان اظهارداشت: از نظر دمایی نیز برای 2 روز آینده، نوسانات دمایی در این استان تغییرات چندانی نخواهد داشت.
گفتنی است: سامانه ناپایدارتر جوی از اواخر روز جمعه 20 آذرماه تا روز یکشنبه دوم دیماه استان های جنوبی کشور را تحت تاثیر قرار داد و سبب ناپایداری وضعیت جوی و دریایی در استان هرمزگان شد .
طی این مدت سرعت وزش باد جنوب غربی و شمال غربی در مناطق غربی تنگه هرمز و جزیره های خلیج فارس (جنوب و غرب قشم، هنگام، ابوموسی، تنب بزرگ و کوچک، سیری، کیش و لاوان) به بیش از 40 کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج گاهی به بیش از 150 سانتیمتر رسید.
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.