به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی روز شنبه با حضور در مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم (ص) 12در منطقه خلیج فارس افزود: دشمنان ما را تهدید می‌ کنند و از ما می‌ خواهند که از قدرت دفاعی خود بکاهیم، در حالی که این دیوانگی محض است زمانی که تهدید می‌ شویم، خود را خلع سلاح کرده و در اختیار دشمن قرار دهیم.
جانشین فرمانده کل سپاه اظهارداشت: آن ها احساس می ‌کنند که منافعشان در به آتش کشیدن منطقه است و همواره با سیاست خطرناک ارسال سلاح به منطقه، می خواهند سرزمین ما را تحت تاثیر قرار دهند.
وی خطاب به دشمنان نظام گفت: آینده سپاه نبود توقف در توسعه قدرت دفاعی است و ما در حوزه دستاوردها، فناوری ها، تاکتیک ها و تکنیک ها در تلاش برای پیشرفت هر چه بیشتر هستیم و امتداد در این مسیر جزو برنامه همیشگی ما است.
وی تصریح کرد: دکترین دفاعی خود را بر اساس تغییر شکل جنگ‌ها از لحاظ فنی و عملیاتی تغییر شکل دادیم.
سلامی یادآورشد: به طور قطع تجربه های ناشی از نبرد با تکفیری‌ ها به ویژه در نیروی زمینی سپاه اثرهای ویژه ای در پیشرفت و عملکرد نیروهای ما داشته است و باعث شده که نیروها از یک میدان تاکتیکی خلاقانه برخوردار شوند.
مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم (ص) نیروی زمینی سپاه که صبح امروز شنبه با شعار «نمایش اقتدار و امنیت پایدار در سایه وحدت ملی و ظرفیت سازی ‌های نوین دفاعی» و با رمز مقدس «یا رسول الله» در منطقه عمومی خلیج فارس آغاز شد، تمامی مراحل و عملیات های آن با موفقیت انجام شد.
دراین رزمایش یگان های واکنش سریع، نیروی مخصوص و تکاوری، پهپاد‌های رزمی و شناسایی، بالگرد‌های هجومی، ترابری و بارریز، جنگال، مکانیزه، واحد‌های مهندسی و تخریب، سیستم‌های کنترل و فرماندهی و ناو تیپ ذوالفقار منطقه یکم نیروی دریایی سپاه شرکت داشتند.
این رزمایش شامل اجرای عملیات آبی- خاکی، سرپل گیری در ساحل، هجوم به ساحل و دفاع از آن بوده و قابلیت‌ های آن در یک سیستم رزمی به هم پیوسته و شبیه به صحنه‌های واقعی در رزمایش پیامبر اعظم (ص) 12 مورد ارزیابی قرار گرفت.
رزمایش پیامبر اعظم (ص) 12 از سلسله رزمایش ‌های ابلاغی و سالیانه نیروی زمینی سپاه است که برای نخستین بار از عملیات تهاجمی در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی رونمایی شد.
سردار سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرلشکر غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص)، سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران و فرماندهان نیروهای مختلف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم آغاز این رزمایش در جزیره قشم حضور دارند.
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.